کد خبر: 199071
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۵۸؛

صادق قطب زاده: بدستور امام برنامه های غیر اسلامی از رادیو تلویزیون حذف می‌شود

گزارش کیهان درباره جزئیات ورود پیروزمندانه ارتش و پاسداران به مهاباد و بانه، تیتر اول این جریده چاپ عصر کشور در ۴۵ سال قبل امروز سه شنبه ۱۳ شهریور سال ۱۳۵۸ است. کیهان با چاپ ۴ عکس اختصاصی از منطقه و توضیحاتی از هر کدام از آنها خبر از گریختن عزالدین حسینی، عبدالرحمن قاسملو و جلال طالبانی به عراق را داده و از ویران شدن مقر حزب منحله دموکرات خبر داده است. خبرهای دیگر روزنامه به دادستانی انقلاب تهران اختصاص دارد که از صدور احضار کلیه وزرای کابینه های شریف امامی، ازهاری و بختیار نوشته و اینکه خطاب به محتکران و گرانفروشان آورده است که بعنوان جنایتکاران محاکمه و محل کسب آنها ضبط میشود

صادق قطب زاده: بدستور امام برنامه های غیر اسلامی از رادیو تلویزیون حذف می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ گزارش کیهان درباره جزئیات ورود پیروزمندانه ارتش و پاسداران به مهاباد و بانه، تیتر اول این جریده چاپ عصر کشور در ۴۵سال قبل امروز سه شنبه ۱۳ شهریور سال ۱۳۵۸ است. کیهان با چاپ ۴ عکس اختصاصی از منطقه و توضیحاتی از هر کدام از آنها خبر از گریختن عزالدین حسینی، عبدالرحمن قاسملو و جلال طالبانی به عراق را داده و از ویران شدن مقر حزب منحله دموکرات خبر داده است. امام خمینی هم در همین مورد با انتشار بیانیه ای خطاب به علمای کردستان آورده اند که احتیاجات و آسایش برادران کرد با تمام امکان تامین می‌شود. خبرهای دیگر روزنامه به دادستانی انقلاب تهران اختصاص دارد که از صدور احضار کلیه وزرای کابینه های شریف امامی، ازهاری و بختیار نوشته و اینکه خطاب به محتکران و گرانفروشان آورده است که بعنوان جنایتکاران محاکمه و محل کسب آنها ضبط میشود. بدستور امام خمینی هم برنامه های غیر اسلامی از رادیو و تلویزیون حذف می‌شود‌. این خبر را صادق قطب زاده سرپرست صداوسیما اعلام کرده که متن کامل آن که در صفحه اول روزنامه منتشر شده به شرح زیر می باشد؛

IMG_20230904_071647_355

اصلاح برنامه هایی که زمینه اسلامی ندارند بزودی در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد.

صادق قطب زاده سرپرست صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در گفتگویی در مورد دیدار خود با امام گفت؛ امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران در این دیدار بار دیگر بر اسلامی کردن هر چه بیشتر برنامه های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند و در مورد حذف برنامه هایی که زمینه اسلامی ندارند دستورات موکدی صادر کردند.

قطب زاده اضافه کرد بزودی اصلاحات وسیعی در برنامه های رادیو و تلویزیون صورت خواهد گرفت و در اجرای اوامر موکد امام برنامه هایی که زمینه اسلامی ندارند از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران حذف خواهد شد.

قطب زاده سپس در مورد سانسور قسمت هایی از پیام اخیر مهندس بازرگان نخست وزیر تاکید کرد این سانسور که در ۷ قسمت آن‌ انجام شده است صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران هیچگونه دخالتی نداشته است و این‌ مساله تنها از سوی مسئولان دولتی صورت گرفته است.

IMG_20230904_071647_472

وی در پایان اضافه کرد در رادیو و تلویزیون هیچگونه سانسوری وجود ندارد و این توضیح صرفا برای روشن شدن اذهان گروه‌های مختلف مردم است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر