کد خبر: 198880
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۵۶؛

سینماداران به تعطیل سینماهای سانترال و پانوراما اعتراض کردند

روزنامه ۳۲ صفحه ای اطلاعات روز شنبه ۱۲ شهریور سال ۱۳۵۶ در تیتر یک خود از اعلام‌ نقائص آموزشی کشور به نقل از سازمان شاهنشاهی بازرسی آموزشی و پژوهشی خبر داده که در آن آمده، کمبود معلم و ساختمان و تجهیزات، کیفیت آموزش را تنزل داده است. امتیازات شغلی معلمان مورد انتظار و رضایت آنها نیست، مدت تحصیل و حضور دانش آموز در کلاس کمتر از حد لازم است، تغذیه رایگان بعلت مناسب نبودن با ذائقه محصلین احیانا موجب اتلاف آن‌ می‌شود و گرایش شدید نسبت به تحصیل در خارج پیدا شده است.

 سینماداران به تعطیل سینماهای سانترال و پانوراما اعتراض کردند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه ۳۲ صفحه ای اطلاعات روز شنبه ۱۲ شهریور سال ۱۳۵۶ در تیتر یک خود از اعلام‌ نقائص آموزشی کشور به نقل از سازمان شاهنشاهی بازرسی آموزشی و پژوهشی خبر داده که در آن آمده، کمبود معلم و ساختمان و تجهیزات، کیفیت آموزش را تنزل داده است. امتیازات شغلی معلمان مورد انتظار و رضایت آنها نیست، مدت تحصیل و حضور دانش آموز در کلاس کمتر از حد لازم است، تغذیه رایگان بعلت مناسب نبودن با ذائقه محصلین احیانا موجب اتلاف آن‌ می‌شود و گرایش شدید نسبت به تحصیل در خارج پیدا شده است.

اعلام لغو رسمی خاموشی در تهران و احداث یک نیروگاه عظیم برق توسط شوروی در ایران هم خبر دیگر روزنامه است.

اطلاعات، از توقف معاملات زمین در خارج محدوده نوشته و از اعلام شرایط ساختمان در خارج محدوده تا هفته آینده خبر داده است. تیتر دیگر هم به انحلال شرکت واحد تهران اختصاص دارد و گویا اتوبوسرانی تهران به شرکت‌های تعاونی واگذار می‌شود.

اما اعتراض سینماداران به تعطیلی دو سینما که خبر آن در صفحه چهارم روزنامه چاپ شده سوژه امروز "روزنامه گردی دیدبان تاریخ " ماست که متن آن به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240902_085636_261

انجمن سینماداران در مجمع فوق العاده روز پنجشنبه خود به تعطیل سینماهای سانترال و پانوراما اعتراض کرد و این اقدام‌ را غیرقانونی و مخالف توافق‌های قبلی مسئولان با این انجمن اعلام داشت.

این دو سینما که بدستور سرپرست امور سینمایی وزارت فرهنگ و هنر و بدون اطلاع اعضاء هیات مدیره انجمن سینماداران از فعالیت و نمایش فیلم محروم گردیده است در مجمع فوق العاده مورد بررسی قرار گرفت و خواستار گشایش سینماها شدند.

هفته گذشته بازرسان اداره کل امور سینمایی وزارت فرهنگ و هنر گزارشی به سرپرست امور سینمایی این وزارتخانه مبنی بر فروش بلیط‌های ۵۰ ریالی به تماشاگران ارائه داد که توضیح داده شده بود فروشندگان بلیط در این سینماها از فروش بلیط های ۴۰ ریالی خودداری می کنند. به استناد گزارش سرپرست امور سینمایی وزارت فرهنگ و هنر، دستور تعطیل و جلوگیری از نمایش فیلم را در دو سینمای سانترال و پانوراما صادر کرد.

IMG_20240902_085636_348

▪️بلیط های ۴۰ ریالی نمی خرند

صاحبان سینماها ضمن طرح شکایت خود به انجمن سینماداران مبنی بر بی اساس بودن این گزارش افزودند که طبق قرارداد دو جانبه و مورد توافق قبلی باید تخلفات سینمایی در صورتجلسه ای به امضاء مدیر سینما برسد و اعضای انجمن سینماداران از کیفیت شکایت و چگونگی اعتراض آگاهی داشته باشند.

مسئولان اداره سینماها همچنین در جلسه فوق العاده مجمع انجمن سینماداران یادآور شدند که این گزارش بازگو کننده حقیقت نیست زیرا تماشاگری بلیط ۴۰ ریالی نخواسته است که بتوان به عدم فروش آن اعتراض کرد.

یک مقام آگاه اداره کل امور سینمایی وزارت فرهنگ‌ و هنر گفت؛ تعطیل سینماهای متخلف و جلوگیری از فعالیت آنان دلایل قانونی و دقیقی دارد و بر اساس آئین نامه موجود تعهدی که صاحبان سینماها سپرده اند باید یک سوم صندلی های سالن نمایش خود را به بلیطهای ۴۰ ریالی اختصاص دهند و اخطاریه های این اداره حاکی است که عدم رعایت این اصل موجب تعطیل و مخالفت از ادامه فعالیت سینماها خواهد گردید.

امروز همچنین گفته شد اداره امور سینمایی وزارت فرهنگ‌ و هنر به انجمن سینماداران اطلاع داد در صورتی که این انجمن متعهد شود که این خلاف در سینماهای یاد شده تکرار نشود آماده است دو سینمای تعطیل شده را بگشاید.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر