کد خبر: 198732
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۵۲؛

برنامه هویدا برای تاسیس دانشگاه آزاد/۶۰۰ تقاضای تلفن اتومبیل پذیرفته شد

صفحه نخست روزنامه اطلاعات روز یکشنبه ۱۱ شهریور سال ۱۳۵۲ را مشاهده می نمایید. وعده تأسیس دانشگاه آزاد از سوی هویدا نخست وزیر در اجتماع دانشجویان دانشسرای عالی سپاه دانش تیتر مهم آن است. وی گفته است که استفاده از آموزش و رفاه نباید در انحصار شهرنشینان باشد. گویا وزیر اقتصاد آلمان به ایران می آید و این کشور برای ایجاد کارخانه های جدید در ایران همکاری می کند. شاهراه کرج- قزوین هم سال آینده پایان می یابد. اما سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" به پذیرفته شدن ۶۰۰ تقاضای تلفن اتومبیل از سوی شرکت مخابرات اختصاص دارد

برنامه هویدا برای تاسیس دانشگاه آزاد/۶۰۰ تقاضای تلفن اتومبیل پذیرفته شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه اطلاعات روز یکشنبه ۱۱ شهریور سال ۱۳۵۲ را مشاهده می نمایید. وعده تأسیس دانشگاه آزاد از سوی هویدا نخست وزیر در اجتماع دانشجویان دانشسرای عالی سپاه دانش تیتر مهم آن است. وی گفته است که استفاده از آموزش و رفاه نباید در انحصار شهرنشینان باشد.

گویا وزیر اقتصاد آلمان به ایران می آید و این کشور برای ایجاد کارخانه های جدید در ایران همکاری می کند. شاهراه کرج- قزوین هم سال آینده پایان می یابد و در طرح جدید طبقه بندی مشاغل، کارمندان دولت حداقل دو گروه ارتقاء می یابند.

اما عدم شرکت معمر قذافی در سالگرد انقلاب لیبی شایعه استعفای وی را قوت بخشیده است و در سالروز کودتای قذافی، لیبی، ۵۱ درصد سهام کلیه شرکت‌های نفتی را ملی کرد. وبا هم در آمریکا مشاهده شده و در ایتالیا هم تظاهراتی علیه کمبود واکسن برپا شده است.

اما سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" به پذیرفته شدن ۶۰۰ تقاضای تلفن اتومبیل از سوی شرکت مخابرات اختصاص دارد که متن این خبر که در صفحه چهارم روزنامه منتشر شده به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240901_071503_720

تاکنون برای استفاده از تلفن های اتومبیل، ۶۰۰ تقاضا به شرکت مخابرات ایران رسیده است‌. کلیه درخواست‌های ارسالی به شرکت مخابرات مورد پذیرش قرار گرفته است ولی شرکت مزبور تعهدی در قبال متقاضیان از نظر زمان و تحویل آن نداده است.

شرکت مخابرات مجموعا یک هزار دستگاه تلفن در اختیار متقاضیان تهران خواهد گذارد و از قرار اطلاع طرح خرید و نصب تلفن اتومبیل در مهرماه امسال از طریق مناقصه بین المللی انجام می گیرد و نصب دستگاه‌ها در سال آینده به برنده مناقصه سپرده می‌شود ولی استفاده از تلفن در اوایل سال ۱۳۵۴ امکان‌پذیر خواهد بود.

شعاع برد تلفن های اتومبیل نزدیک به ۴۰ کیلومتر برآورد شده و استفاده از آن برای ایجاد ارتباط در حومه تهران ممکن نیست. تلفن های اتومبیل یک مرکز فرستنده و سه مرکز گیرنده دارند و محل نصب آن تهران است که ارتباط از طریق این ۳ مرکز برقرار می‌شود. تلفن اتومبیل در قسمت جلوی آن نزدیک به فرمان نصب می‌شود بطوری که راننده هنگام‌ راندن وسیله نقلیه می تواند از تلفن‌ به سادگی استفاده کند. شماره گیری هم به وسیله دکمه های مخصوص صورت می گیرد.

IMG_20240901_071503_781

تاکنون در میان کسانی که برای استفاده از تلفن اتومبیل درخواست فرستاده‌اند عده ای شماره اتومبیلی را که تلفن برای آن تقاضا شده ذکر کرده اند و بعضی از متقاضیان فقط به نوشتن مشخصات اکتفا کرده اند‌‌‌. شرکت مخابرات هنوز میزان ودیعه برای واگذاری تلفن اتومبیل را اعلام‌ نکرده است و به پذیرفتن تقاضای کتبی اکتفا نموده است.

IMG_20240901_071503_846

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر