کد خبر: 198603
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۵۴؛

کشف چشمه آبمعدنی با خواص عجیب توسط فرانسوی ها

معجزه پزشکی در ایران! تیتر بزرگ صفحه اول روزنامه اطلاعات روز سه شنبه ۱۰ شهریور سال ۱۳۵۴ است. این روزنامه با چاپ دو تصویر درباره این خبر نوشته که جوانی طی ۶ سال با بیست عمل جراحی زندگی را بازیافت. بدن این جوان ۲۲ ساله که شش سال پیش در حادثه ای سراپای آن سوخته بود پزشکان با پیوند پوست انسان و حیوان او را زنده نگه داشتند.

کشف چشمه آبمعدنی با خواص عجیب توسط فرانسوی ها

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ معجزه پزشکی در ایران!  تیتر بزرگ صفحه اول روزنامه اطلاعات روز سه شنبه ۱۰ شهریور سال ۱۳۵۴ است. این روزنامه با چاپ دو تصویر درباره این خبر نوشته که جوانی طی ۶ سال با بیست عمل جراحی زندگی را بازیافت. بدن این جوان ۲۲ ساله که شش سال پیش در حادثه ای سراپای آن سوخته بود پزشکان با پیوند پوست انسان و حیوان او را زنده نگه داشتند.

محدوده تهران توسعه پیدا می کند هم تیتر اول اطلاعات امروز است‌ که در سوتیترهای مربوط به این خبر آمده است که خانه سازی در چند کیلومتر مربع از اراضی خارج محدوده آزاد می‌شود و مرز محدوده تهران از هر سو یک کیلومتر عقب می رود.

دختر شایسته ایران در دنیا اول شد. خبر جالب دیگر روزنامه به انتخاب شهره نیکپور به عنوان مقام اول و قهرمانی دختر شایسته جهان به همراه چاپ‌ عکسی از او مربوط می‌شود.

گویا ایران داوطلب بازی‌های المپیک سال ۱۹۸۴ میلادی/ ۱۳۶۳ شمسی شده و وزیر آموزش و پرورش هم اعلام داشته که در کنار هر مدرسه برای معلمان خانه ساخته می‌شود و بیشتر آپارتمانهای دولتی به معلمان داده می‌شود.

این روزنامه همچنین در خبری دیگر از اعلام‌ قیمت رسمی روپوش و لوازم التحریر خبر داده و از آغار به کار مرکز اورژانس بزرگ تهران نوشته است.

چشمه آب حیات در ایران کشف شد‌! این خبر که با تیتری کوچک در صفحه اول روزنامه امروز کار شده است و متن آن در صفحه سوم‌  منتشر شده، به شرح زیر می باشد؛

کارشناسان فرانسوی اعلام کردند موفق به ‌کشف یک چشمه آب حیات در ایران شده اند.

آب این چشمه در بطریهای پلاستیکی به بازارهای ایران، کشورهای عربی و حتی اروپا عرضه خواهد شد.

چشمه ای که کارشناسان فرانسوی آب آن را حیات بخش اعلام کرده اند چشمه اعلی نام دارد و در منطقه دماوند واقع است.

اهالی بومی این  منطقه از زمان‌های دور معتقد به وجود خواصی در آب چشمه اعلی بوده اند و حتی عده ای اعتقاد دارند دادن عنوان اعلی به این چشمه که آب فراوانی هم دارد بخاطر خواص شفابخش آن بوده است.

IMG_20240831_071324_160

توجه گروهی از کارشناسان آب‌های معدنی فرانسه مدتی پیش به این چشمه جلب شد. آنها نمونه هایی از آب چشمه اعلی را برای آزمایش به فرانسه فرستادند و آزمایش‌های انجام شده در مجهزترین لابراتوارهای فرانسه ثابت کرده که آب چشمه اعلی دارای املاح متعددی است که برای درمان بسیاری بیماری‌ها و از جمله کم اشتهایی و دیر هضمی غذا سخت موثر است‌.

IMG_20240831_071324_531

خواص گوناگون آب چشمه اعلی موجب شده است دانشمندان به این چشمه عنوان چشمه آب حیات بدهند. نتیجه نهایی آزمایش‌های آزمایشگاه‌های فرانسه دیروز به تهران رسید و اکنون کارشناسان سرگرم مطالعه و بررسی هستند تا منبع جدیدی برای آبیاری باغات دماوند که تاکنون از آب چشمه اعلی مشروب می شدند بیابند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر