کد خبر: 198526
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۹ شهریور ۱۳۵۴؛

قیمت شورولت ایران ارزان شد/ قیمت ژیان تغییر نمی کند/شرکت جیپ به خاطر گران فروشی اخطار گرفت

گزارش گروه خبری اطلاعات از کنفرانس آموزشی رامسر و صحبت‌های وزیر علوم مبنی بر اینکه اصل روش انتخاب دانشجو تغییر می کند تیتر اول روزنامه اطلاعات روز یکشنبه ۹ شهریور سال ۱۳۵۴ است. در این کنفرانس انتقادات شدیدی هم به روند آموزشی کشور شده است. اما ارزان شدن شورولت تولید ایران و عدم تغییر قیمت ژیان و اخطار به کارخانه تولید جیپ یکی از تیترهای صفحه نخست اطلاعات امروز است که متن گزارش را در دیدبان تاریخ می خوانید

قیمت شورولت ایران ارزان شد/ قیمت ژیان تغییر نمی کند/شرکت جیپ به خاطر گران فروشی اخطار گرفت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ گزارش گروه خبری اطلاعات از کنفرانس آموزشی رامسر و صحبت‌های وزیر علوم مبنی بر اینکه اصل روش انتخاب دانشجو تغییر می کند تیتر اول روزنامه اطلاعات روز یکشنبه ۹ شهریور سال ۱۳۵۴ است. در این کنفرانس انتقادات شدیدی هم به روند آموزشی کشور شده است.

از دیگر تیترهای دیگر صفحه نخست اطلاعات امروز می‌توان به تغییر مقررات استخدامی معلمان، بازداشت مدیر کاباره لوکولوس، درخواست حذف مهریه زنان در قطعنامه سمینار منطقه ای سازمان زنان در عوض اینکه زن و شوهر در اموال به صورت مساوی شریک شوند، بررسی افزایش حقوق معلمان و آغاز سفر به عتبات پس از مراسم حج اشاره نمود.

اطلاعات همچنین پاسخ کامل سوالات ششم طبیعی امتحانات تجدیدی را چاپ کرده است‌.

IMG_20240830_130219_609

اما ارزان شدن شورولت تولید ایران و عدم تغییر قیمت ژیان و اخطار به کارخانه تولید جیپ یکی از تیترهای صفحه نخست اطلاعات امروز است که متن خبر فوق که در صفحه آخر روزنامه چاپ شده به شرح زیر می باشد؛

در شرکت شورولت ایران گفتگوهایی جریان دارد که با به نتیجه رسیدن آنها، ظرف چند روز آینده کاهش قیمت این اتومبیل نیز اعلام خواهد شد.

انتظار می رود مدیران شرکت شورولت در اجرای سیاست دولت در زمینه کاهش قیمت‌ها تصمیماتی اتخاذ کنند و قیمت این اتومبیل را که اخیرا نیز حدود ۱۲ هزار تومان افزایش یافته است کاهش دهند. میزان این کاهش هنوز معلوم نیست ولی گفته می‌شود که رقم آن حدود دو هزار تومان برای هر دستگاه اتومبیل خواهد بود

▪️ژیان؛

در مورد ژیان اتومبیل دیگر ساخت ایران گزارش خبرنگار ما حاکیست که شرکت مذکور مدعی است که برای این شرکت، کاهش قیمت‌ها به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست‌. بر اساس ارقامی که ارائه می‌شود قیمت این اتومبیل بعد از چهار سال اخیرا یک هزار و  ۷۵۰ تومان اضافه شده است به این ترتیب بدنبال کاهش قیمت پیکان، شورولت نیز ارزان می‌شود ولی ژیان در قیمت فعلی باقی می ماند.

IMG_20240830_130220_251

اخطار به جیپ

وزارت بازرگانی به شرکت سهامی جیپ اخطار کرد که باید بر اساس نرخهای سال ۵۳ صورتحساب قطعی، تسلیم خریداران اتومبیل‌های جیپ کند و در غیر اینصورت مسئولان آن تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

IMG_20240830_130220_394

وزارت بازرگانی رسما اعلام کرد که نرخ اتومبیل‌های تولیدی شرکت سهامی جیپ همان قیمت های مصوب بهمن ۵۳ است و مرکز بررسی قیمت‌ها تجدید نظر در قیمت محصولات این شرکت را در دستور کار خود ندارد‌‌. همچنین گفته شد که شرکت مذکور اخیرا به بهانه آنکه نرخهای این شرکت مصوب سال گذشته مرکز بررسی قیمت‌ها است فاکتورهای صادره را علی الحساب منظور داشته و به خریداران گفته شده که صورتحساب قطعی پس از تعیین نرخ سال ۵۴ داده خواهد شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر