کد خبر: 198429
A
۲۷ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از ماجرای برکناری عباسعلی روحانی امام جمعه اصفهان

هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۷ سال پیش خود نوشت: «گفت با توجه به دستور رهبری به وزیر کشور که استاندار اصفهان هم با هماهنگی با آقای مظاهری انتخاب شود به نظر می رسد که می خواهند در اصفهان به نفع جناح راست اقدام شود».

روایت هاشمی رفسنجانی از ماجرای برکناری عباسعلی روحانی امام جمعه اصفهان

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۷ سال پیش خود؛ در شنبه ۸ شهریور ۱۳۷۶، نوشت:

«آقای اسحاق جهانگیری وزیر جدید معادن و فلزات آمد برای کارهایش مشورت کرد و گفت بدستور رهبری آقای عباسعلی روحانی امام جمعه موقت اصفهان از اقامه نماز جمعه منع شده و شفاعت و اصرار آقای جلال الدین طاهری و حتی تهدید ایشان به استعفا هم بی نتیجه مانده است. دستور داده‌اند فردی را با موافقت آقای حسین مظاهری انتخاب کنند. سرانجام آقای طاهری بدون مشورت با آقای مظاهری شخصی از همفکرانش به نام آقای فلاحی را برگزیده است.

گفت با توجه به دستور رهبری به وزیر کشور که استاندار اصفهان هم با هماهنگی با آقای مظاهری انتخاب شود به نظر می رسد که می خواهند در اصفهان به نفع جناح راست اقدام شود. 

اضافه کرد که در دولت بعضی ها مثل آقایان محمد فرهادی، مصطفی معین و علی عبدالعلی زاده وعده های غیر قابل اجرا داده‌اند و اظهار نگرانی کرد که حالت شعاری حاکم شود.

آقای محمدعلی شرعی و آقای واحدی از سوریه آمدند برای ساخت مزار برای حضرت سکینه دختر امام علی (ع) استمداد کردند اخیرا قبری به نام ایشان در دمشق کشف شده و در کتاب‌ها هم این‌ نام‌ را پیدا کرده اند. گفتم پیگیری کنند که سوریه طلب ایران با ارزش مناسب برای لیره بدهد تا شاید از این منبع کمک شود».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر