کد خبر: 198339
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۸ شهریور ۱۳۵۶؛

تقاضای رئیس جمهور آمریکا از سنا برای برای تصویب فروش آواکس به ایران

تیتر اول روزنامه اطلاعات روز سه شنبه ۸ شهریور سال ۱۳۵۶ یادآور تیترهای روزنامه در فصل سرد سال است اما در چنین روزی از تابستان، سیل، بارندگی و برف در تهران و شهرستانها مردم‌ را غافلگیر کرده بود. هرچند بارش برفی اتفاق نیفتاده بود ولی اطلاعات پیش بینی کرده بود که در ارتفاعات البرز، شمال غرب و مرکز کشور ممکن است برف بیاید! کشته شدگان سیل در آذربایجان به ۲۱ نفر رسیده و در جاده هراز بطول ۲۸ کیلومتر، کوه در چندین نقطه ریزش کرده و سبب مسدود شدن جاده شده است. این روزنامه از تغییر شرایط تخریب ساختمان‌ها با اصلاح و تصویب ماده ۱۰۰ نوشته و از بازگشت شاه و فرح پهلوی از سفر اروپای شرقی خبر داده است. اما تقاضای کارتر از سنا برای تصویب فروش رادارهای پرنده (هواپیمای آواکس) به ایران گزارش امروز دیدبان تاریخ است

تقاضای رئیس جمهور آمریکا از سنا برای برای تصویب فروش آواکس به ایران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر اول روزنامه اطلاعات روز سه شنبه ۸ شهریور سال ۱۳۵۶ یادآور تیترهای روزنامه در فصل سرد سال است اما در چنین روزی از تابستان، سیل، بارندگی و برف در تهران و شهرستانها مردم‌ را غافلگیر کرده بود. هرچند بارش برفی اتفاق نیفتاده بود ولی اطلاعات پیش بینی کرده بود که در ارتفاعات البرز، شمال غرب و مرکز کشور ممکن است برف بیاید! کشته شدگان سیل در آذربایجان به ۲۱ نفر رسیده و در جاده هراز بطول ۲۸ کیلومتر، کوه در چندین نقطه ریزش کرده و سبب مسدود شدن جاده شده است.

این روزنامه از تغییر شرایط تخریب ساختمان‌ها با اصلاح و تصویب ماده ۱۰۰ نوشته و از بازگشت شاه و فرح پهلوی از سفر اروپای شرقی خبر داده است. در تهران هم در پی یک آتش سوزی ۱۸ نفر مجروح شده اند و زلزله شدیدی

هم‌ چین را تکان داده که هنوز از تلفات آن خبری مخابره نشده است.

IMG_20240829_074702_066

اما تقاضای کارتر از سنا برای تصویب فروش رادارهای پرنده (هواپیمای آواکس) به ایران خبر دیگری از اطلاعات امروز است که متن آن به شرح زیر می باشد؛

واشنگتن - یونایتدپرس:

سناتور دموکرات جان کالور دیروز دولت جیمی کارتر را متهم کرد که حاضر نشده نتایج تحقیقات خود را درباره فروش سیستم هشدار دهنده هوائی آواکس به ایران را در اختیار نمایندگان سنا قرار دهد.

در ماه گذشته پرزیدنت کارتر تقاضای رسمی خود را برای تصویب فوری فروش این سیستم‌ به ایران بوسیله سنای آمریکا پس از اینکه رهبران سنا از او زمان بیشتری برای بررسی پیشنهاد فوق کردند پس گرفت.

IMG_20240829_074702_458

سناتور کالور در بیانیه خود به گزارش اداره کل محاسبات اشاره کرد که در مورد تسلیم نتایج تحقیقات دولت کارتر درباره سیستم های هشدار دهنده دیگر و مخارج آن و فروش آن‌ به ایران اظهار تردید نموده است.

سناتور کالور از اداره کل محاسبات تقاضا کرده که از نزدیک مطالعات دولت کارتر را که طبق خواسته ۲۱ سناتور قول داده به بررسی امکان فروش نوعی دیگر سیستم هشدار دهنده هوایی به غیر از آواکس به ایران بپردازد را دنبال کند.

IMG_20240829_074702_414

اداره  کل محاسبات اعلام‌ کرده که فعلا هدف دولت کارتر این است که برای فروش هفت هواپیمای مجهز به سیستم آواکس موسوم‌ به رادارهای پرنده به ایران توضیحات قانع کننده جدید ارائه دهد و به جای تجزیه و تحلیل سیستم های دیگر هشدار دهنده، فقط به توضیح آنها در مقایسه با آواکس بپردازد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر