کد خبر: 198222
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۷ شهریور ۱۳۵۳؛

رادیو و تلویزیون ارزان می‌شود

روزنامه ۴۸ صفحه ای اطلاعات روز پنجشنبه ۷ شهریور سال ۱۳۵۳ پیش روی شماست. شکایت ایران از عراق به شورای امنیت در پی حمله این کشور به مرزداران ایرانی که نیروهای عراقی با توپخانه و سایر سلاحهای سنگین پاسگاه‌های مرزی ایران را زیر آتش گرفتند و مرزداران ایرانی توانستند سه تانک متجاوز عراقی را منهدم و سه سرباز عراقی را به کشتن بدهند تیتر یک آن است. خبر دیگر اینکه برای پناهندگان کرد عراقی دو شهرک ساخته میشو که پیش‌بینی شده عده پناهندگان کرد عراق در ایران به ۵۰۰ هزار نفر برسد. اما رادیو و تلویزیون ارزان می‌شود! این خبر که در صفحه چهارم اطلاعات امروز منتشر شده بازگو کننده حال و هوای روزهایی است که این دو وسیله ارتباطی نقش مهمی در زندگی مردم داشتند. متن گزارش را که در صفحه چهارم روزنامه آمده بخوانید

رادیو و تلویزیون ارزان می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه ۴۸ صفحه ای اطلاعات روز پنجشنبه ۷ شهریور سال ۱۳۵۳ پیش روی شماست. شکایت ایران از عراق به شورای امنیت در پی حمله این کشور به مرزداران ایرانی که نیروهای عراقی با توپخانه و سایر سلاحهای سنگین پاسگاه‌های مرزی ایران را زیر آتش گرفتند و مرزداران ایرانی توانستند سه تانک متجاوز عراقی را منهدم و سه سرباز عراقی را به کشتن بدهند تیتر یک آن است.

اطلاعات در این شماره خود از آنچه که آنرا برای اولین بار اختصاصی این روزنامه خوانده از ۳۰ صفحه فوق العاده بازیهای آسیایی با مطالب جذاب و خواندنی رونمایی کرده است.

خبر دیگر اینکه برای پناهندگان کرد عراقی دو شهرک ساخته میشو  که پیش‌بینی شده عده پناهندگان کرد عراق در ایران به ۵۰۰ هزار نفر برسد.

وزیر خارجه ایران هم در سفری به کابل نوید داده که ایران به حل اختلاف پاکستان و افغانستان کمک می کند.

IMG_20240828_085906_242

اما رادیو و تلویزیون ارزان می‌شود! این خبر که در صفحه چهارم اطلاعات امروز منتشر شده بازگو کننده حال و هوای روزهایی است که این دو وسیله ارتباطی نقش مهمی در زندگی مردم داشتند. متن خبر فوق را که در صفحه چهارم روزنامه می توانیم بخوانیم به این شرح است؛

IMG_20240828_085906_740

واحدهای تولید کننده رادیو و تلویزیون گفتگوهایی را در هفته آینده با مرکز بررسی قیمت‌ها در جهت تقلیل قیمت رادیو و تلویزیون ساخت داخل آغاز می کنند و پیش بینی می‌شود که نتیجه این مذاکرات به تقلیل قیمت تلویزیون تا هر دستگاه بیش از یکصد تومان بینجامد.

در مورد رادیو نیز قیمت‌ها کاهش خواهد یافت ولی چون این کالا در انواع و اشکال مختلف تولید می‌شود لذا رقم‌ کاهش نیز متفاوت خواهد بود.

تولیدکنندگان معتقدند هرگاه دولت ارقام‌ دریافتی از هر دستگاه تلویزیون را که برای توسعه شبکه رادیو و تلویزیون کشور دریافت می‌شود لغو کند مجموع رقم کاهش قیمت برای مردم جالب توچه خواهد شد و به حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ خواهد رسید.

در حال حاضر از هر دستگاه تلویزیون بابت توسعه شبکه رادیویی و تلویزیونی کشور طبق قانون ۲۲۵ تا ۳۰۰ تومان نسبت به اینچ دریافت می‌شود و موضوع جالب این است که این ارقام فقط از محصولات تولید داخل دریافت می‌شود و برای واردات، قانون ساکت است.

در عین حال نباید فراموش کرد که سود بازرگانی رادیو و تلویزیون وارداتی در حدود صد در صد و همین موضوع خود باعث شده است که وارادت تلویزیون صرف نکند.

از هنگام ورود رادیو و تلویزیون چهارشنبه ۲۶ تیر تاکنون سفارش زیادی زیادی برای واردات ایران این دو کالا به خارج داده نشده است. تولید کنندگان معتقدند در شرایط حاضر اگر وارد کننده ای فاکتور سازی نکنند مسلما واردات رادیو و تلویزیون سودی نخواهد داشت.

سال گذشته در ایران ۲۱۰ هزار دستگاه تلویزیون شد و پیش بینی می‌شود امسال این تعداد به سیصد هزار دستگاه بالغ شود

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر