کد خبر: 197935
A
۳۰سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از اعزام نیروهای افغان به آذربایجان برای جنگ با ارمنستان

هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۳۰سال پیش در چنین روزی پنجشنبه، ۴ شهریور ۱۳۷۲ درباره اعزام نیروهای افغان، سلاح و مهمات برای کمک به آذربایجان در جنگ با ارمنستان نوشت: : تلفنی به آقای ولایتی وزیر امورخارجه گفتم می توانند برای عبور رزمندگان افغانی به آذربایجان اقدام کنند. دو طرف خواسته اند سلاح و مهمات بدهند و برای حفاظت سد خداآفرین در آذربایجان در مقابل ارامنه اقدام کنند. آقای فروزنده وزیر دفاع اطلاع داد که معامله سی میلیون دلاری سلاح و مهمات با آذری ها انجام شده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از اعزام نیروهای افغان به آذربایجان برای جنگ با ارمنستان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۳۰سال پیش در چنین روزی پنجشنبه، ۴ شهریور ۱۳۷۲ نوشت: سفیر لیبی آمد نامه معمر قذافی رهبر لیبی را در مورد تهدیدهای اخیر آمریکا و انگلیس و فرانسه و اولتیماتوم تشدید محاصره اقتصادی در صورت عدم تحویل متهمان اسقاط هواپیما برای محاکمه در آمریکا و انگلستان آورد. در این نامه از موضع زورگویانه غربی ها انتقاد شده و برای رفع شر آنها استمداد کرده است. 

وقت خصوص خواست و تقاضا نمود که مشکل ناپدید شدن آقای سید موسی صدر را که مشکل لیبی در رابطه با لبنان و شیعیان شده حل کنیم.  دلداریش دادم و گفتم اگر تسلیم خواسته آنها بشنوند در مواجهه با مسائل مهمتر خواهند شد.

آقای حسین موسویان سفیرمان در آلمان آمد گزارش کار داد و در مورد سفر به برونئی همراه یاسر پرسید گفتم بی تناسب است و باید سفرای ذیربط در آنجا باشند. 

به گزارش دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود نوشت: تلفنی به آقای ولایتی وزیر امورخارجه گفتم می توانند برای عبور رزمندگان افغانی به آذربایجان اقدام کنند. دو طرف خواسته اند سلاح و مهمات بدهند و برای حفاظت سد خداآفرین در آذربایجان در مقابل ارامنه اقدام کنند. 

آقای فروزنده وزیر دفاع اطلاع داد که معامله سی میلیون دلاری سلاح و مهمات با آذری ها انجام شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر