کد خبر: 197716
A
۴۰ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از اختلاف آیت الله خامنه ای و میرحسین موسوی بر سر کابینه

هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۴۰سال پیش در چنین روزی، ۲ شهریور ۱۳۶۴ نوشت:خدمت امام رفتم و راجع به مشکل کابینه آینده با توجه به عدم موافقت آقای خامنه ای با آقای میرحسین موسوی مذاکره کردم. اما نتیجه ای بدست نیامد. امام همان حرف قبلی خودشان را تکرار فرمودند که تغییر دولت را صلاح نمی دانند و حاضر هم نیستند در این خصوص امر صادر کنند و اظهارنظر را کافی می دانند‌.

روایت هاشمی رفسنجانی از اختلاف آیت الله خامنه ای و میرحسین موسوی بر سر کابینه

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۴۰سال پیش در چنین روزی شنبه، ۲ شهریور ۱۳۶۴ نوشت: تا ساعت ۱۱ صبح در منزل مطالعه می کردم. کمی کسالت، احساس خستگی و  درد مفاصل و استخوانها مثل سرماخوردگی دارم‌‌. 

خدمت امام رفتم و راجع به مشکل کابینه آینده با توجه به عدم موافقت آقای خامنه ای با آقای میرحسین موسوی مذاکره کردم. اما نتیجه ای بدست نیامد. امام همان حرف قبلی خودشان را تکرار فرمودند که تغییر دولت را صلاح نمی دانند و حاضر هم نیستند در این خصوص امر صادر کنند و اظهارنظر را کافی می دانند‌. 

در مورد اینکه به شورای نگهبان توصیه کنند در تفسیر قانون اساسی که معرفی نخست وزیر را بعد از انتخاب مجدد رئیس جمهور لازم می دانند تجدیدنظر کنند که خود به خود دولت بماند امام فرمودند نمیخواهیم این بدعت باب شود که موجب تضعیف شورای نگهبان شود.

گفتم‌ فتنه پیش خواهد آمد فرمودند با آقای خامنه ای صحبت کنیم و ایشان‌ را قانع کنیم وضمنا گفتند برای خود آقای خامنه ای ضرر دارد و خبر از رسیدن نامه آقای خامنه ای و جواب خودشان به همین مضامین دادند. 

آیت الله خامنه ای تمایلی به نامزد شدن مجدد نداشتند و با اصرار ماها و نیز خواست امام پذیرفتند و همان موقع گفتند که نظر شان را راجع به کابینه گفته اند و اکنون حجت دارند ولی نمی خواهند از نظر امام تخلف کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر