کد خبر: 197658
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲ شهریور ۱۳۵۶؛

حمله ارگان مطبوعاتی سازمان آزادیبخش فلسطین به ایران/پیمان امنیتی خلیج فارس یک پیشنهاد مشکوک است

روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات روز چهارشنبه ۲ شهریور سال ۱۳۵۶، تیتر یک خود را به مشکل روز مردم و شهرداری درباره خانه سازی در خارج از محدوده تهران اختصاص داده است. این روزنامه از آغاز بررسی تغییر نقشه جامع تهران خبر داده که در صورت تصویب نهایی، قسمت‌هایی از اراضی خارج از محدوده، جزو محدوده شده و خانه سازی در برخی از مناطق تجاری آزاد خواهد شد یکی از تیترهای امروز روزنامه به حمله ارگان‌ مطبوعاتی سازمان آزادیبخش فلسطین به ایران اختصاص دارد که متن این خبر سوژه امروز دیدبان تاریخ است

حمله ارگان مطبوعاتی سازمان آزادیبخش فلسطین به ایران/پیمان امنیتی خلیج فارس یک پیشنهاد مشکوک است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات روز چهارشنبه ۲ شهریور سال ۱۳۵۶، تیتر یک خود را به مشکل روز مردم و شهرداری درباره خانه سازی در خارج از محدوده تهران اختصاص داده است. این روزنامه از آغاز بررسی تغییر نقشه جامع تهران خبر داده که در صورت تصویب نهایی، قسمت‌هایی از اراضی خارج از محدوده، جزو محدوده شده و خانه سازی در برخی از مناطق تجاری آزاد خواهد شد.

اطلاعات با چاپ عکسی از یک حادثه آتش سوزی، خبر از آتش گرفتن یک کارخانه رنگ سازی در جاده مخصوص کرج را داده است.

رسم آجیل دادن و آجیل گرفتن باید موقوف شود یکی دیگر از تیترهای این جریده عصرگاهی است که به بررسی برنامه دولت در سنا اختصاص دارد. عکس زیر لوگوی روزنامه هم به بازدید محمدرضا شاه پهلوی از یک کارخانه فلزسازی در لهستان اختصاص دارد. گویا برنامه مسافرت‌های هوایی هم عوض می‌شود و کلیه دبستان‌ها، ملزم به دائر کردن کودکستان هستند.

اما یکی از تیترهای امروز روزنامه به حمله ارگان‌ مطبوعاتی سازمان آزادیبخش فلسطین به ایران اختصاص دارد که متن این خبر که در صفحه آخر روزنامه منتشر شده به این شرح می باشد؛

IMG_20240823_084915_221

روزنامه فلسطینی الثوره ارگان‌ سازمان آزادیبخش فلسطین ضمن اشاره به نطق آقای آموزگار در مجلس که طی آن اهمیت همکاری کلیه کشورهای حوزه خلیج فارس(نام مجعول خلیج عربی استفاده نموده) را جهت حفظ امنیت و ثبات منطقه تاکید نموده اند نوشته است "  هدف ایران از مطرح ساختن این موضوع ایجاد زمینه مساعد برای ادامه جریان نفت به کارخانه های امپریالیستها می‌باشد و این امر مستلزم سرکوبی جنبش‌های انقلابی در ایران‌ و منطقه خلیج فارس است".

IMG_20240823_084915_150

الثوره می افزاید:

ایران به همین منظور سی هزار سرباز در اختیار سلطان قابوس قرار داد که در ظرف پنج سال گذشته هزاران نفر از مردم عمان‌ را از بین ببرند‌.

این روزنامه مدعی است که پیشنهاد مربوط به پیمان امنیتی خلیج فارس یک پیشنهاد مشکوک می باشد که هدف اصلی آن ایجاد رابطه بین کشورهای عرب و ایران با امپریالیسم وحفظ منافع و نفوذ آن در منطقه است.

مطلب فوق که توسط نشریه ارگان سازمان آزادیبخش فلسطینی ها منتشر شده موجب شگفتی محافل دیپلماتیک تهران شده است. این محافل معتقدند انتشار این گونه مطالب آن هم در زمانی که سازمان مذکور احتیاج به حمایت عمومی دارد و ایران در موضع حمایت نقش مهمی بازی می کند نوعی ناسپاسی است.

IMG_20240823_084914_378

ایران همزمان‌ یا زودتر از انتشار این مقاله، اسرائیلی ها، دشمن خونی فلسطینی ها را بخاطر آخرین اقدام خلاف منافع فلسطین و اعراب و اسلام محکوم‌ کرد. جوابی اینچنین و اقداماتی از قبیل تعلیم و تربیت تروریستهای ایرانی برای خرابکاری و اعمال تروریستی در مملکت، مسائلی نیست که نتوان نسبت به آن ابراز تنفر نکرد.

محافل دیپلماتیک تهران انتشار این مقاله را ناپختگی سیاسی و یکی از اقدامات غلط سیاسی گردانندگان سازمان می دانند که دود آن در نهایت به چشم خود سازمان آزادیبخش فلسطین خواهد رفت.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر