کد خبر: 197532
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۵۸؛

از احداث فرودگاه جدید در تهران تا تمایل شاه به اقامت در سوئد

کشته شدن ۱۴ پاسدار و ۷۵ مهاجم در حوادث غرب کشور تیتر اول روزنامه کیهان در۴۵ سال قبل امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد سال ۱۳۵۸ است. کشته شدن ۱۵ مهاجم در حمله به پاسگاه‌های مرزی و درهم کوبیده شدن تانکهای مهاجمان توسط فانتوم های ارتش از جمله خبرهای دیگر مربوط به تیتر یک روزنامه است.

از احداث فرودگاه جدید در تهران تا تمایل شاه به اقامت در سوئد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کشته شدن ۱۴ پاسدار و ۷۵ مهاجم در حوادث غرب کشور تیتر اول روزنامه کیهان در ۴۵ سال قبل امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد سال ۱۳۵۸ است. کشته شدن ۱۵ مهاجم در حمله به پاسگاه‌های مرزی و درهم کوبیده شدن تانکهای مهاجمان توسط فانتوم های ارتش از جمله خبرهای دیگر مربوط به تیتر یک روزنامه است.

احضار سربازان احتیاط ۵ دوره و اعلام آیت الله آذری قمی دادستان انقلاب اسلامی تهران به همه گروه‌ها  مبنی بر اینکه خلع سلاح آنان به طور یکسان انجام می شوند.

همچنین خارج‌ شدن ۵ خبرنگار خارجی از کشور و بخشیده شدن کلیه کسانی که به شاه توهین کرده بودند از سوی هیات دولت موقت دیگز اخبار امروز هستند.

تشکیل وزارت ورزش و واگذاری اراضی طرح عباس آباد به مردم و محاکمه وزرای شریف امامی، ازهاری و بختیار نیز از جمله تیترهای مهم دیگر این جریده هستند.

اما دو خبر کوتاه ساخت فرودگاه جدید تهران از سال آینده و تمایل شاه به اقامت در سوئد را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که از نظر می گذرانید؛

IMG_20230822_055247_761

رئیس هواپیمایی کشوری: ساختمان فرودگاه جدید تهران سال آینده شروع می‌شود

مهندس والی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری امروز به کیهان‌گفت مقدمات تحویل کار ساختمان فرودگاه جدید تهران در جاده ساوه از نیروی هوایی به سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده و امیدواریم ساختمان آن از سال آینده شروع شود. این فرودگاه قادر خواهد بود تا چندین ده سال نیازهای پروازهای ایران‌ را چه در زمینه های پروازهای بین المللی و چه در مورد پروازهای داخلی تامین کند و در آن از آخرین و مدرنترین دستگاه‌ها و تجهیزات استفاده می‌شود. ساختمان این فرودگاه قرار بود دو سال پیش آغاز شود.

IMG_20230822_055247_453

تمایل شاه مخلوع به اقامت در سوئد

خبرگزاری‌های فرانسه و رویترز از استکهلم گزارش دادند که شاه ایران اظهار تمایل کرده است که در سوئد زندگی کند.

IMG_20230822_055247_270

یک سخنگوی وزارت خارجه سوئد تاکید کرد که یک بازرگان اهل این کشور که گفته می‌شود دوستی دیرینه با شاه مخلوع دارد در مورد امکان اقامت وی در سوئد نظر وزارت خارجه را جویا شده هنوز هیچگونه درخواستی برای پناهندگی سیاسی از سوی شاه ایران نیامده و سخنگوی مزبور از پیش بینی عکس العمل دولت سوئد در صورت انجام چنین درخواستی خودداری کرد.

یک روزنامه سوئدی نوشت اقدام غیر رسمی این بازرگان سوئدی بدنبال تماس وی با اردشیر زاهدی سفیر پیشین شاه در واشنگتن صورت گرفت. شاه در حال حاضر در مکزیک بسر می برد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر