کد خبر: 197427
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۵۶:

ساختمان اولین خط مترو، هفته آینده آغاز میشود

مدارس دو روز در هفته تعطیل می‌شوند و کاهش ساعت روزانه درس و کاستن از دروس کم‌ اهمیت مورد بررسی قرار می گیرد. این خبر تیتر اول روزنامه اطلاعات در روز شنبه ۳۱ مرداد سال ۱۳۵۶ است. خبر دیگر این جریده هم به طرح جدید راهنمایی و رانندگی برای بهبود ترافیک تهران اختصاص دارد که گفته شده برای بهبود ترافیک، مردم باید دوچرخه سوار شوند. در تیتر دیگر دولت خواستار برخورد با برنامه ریزان و مسببان خاموشی ها شد.

 ساختمان اولین خط مترو، هفته آینده آغاز میشود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مدارس دو روز در هفته تعطیل می‌شوند و کاهش ساعت روزانه درس و کاستن از دروس کم‌ اهمیت مورد بررسی قرار می گیرد. این خبر تیتر اول روزنامه اطلاعات در روز شنبه ۳۱ مرداد سال ۱۳۵۶ است.

خبر دیگر این جریده هم به طرح جدید راهنمایی و رانندگی برای بهبود ترافیک تهران اختصاص دارد که گفته شده برای بهبود ترافیک، مردم باید دوچرخه سوار شوند.

خبر دیگر هم‌ اینکه در سالگرد آتش زدن مسجد الاقصی رادیوهای عربی از همه مسلمانان خواسته اند به جهاد برای آزادی بیت المقدس بپاخیزند.

اما خبر داغ روزنامه به درخواست محاکمه برنامه ریزان و مسئولان خاموشی برق اختصاص دارد که این تصمیم در هنگام بحث پیرامون برنامه جدید دولت آموزگار ذکر شده است.

از جمله تیترهای خبری دیگر در این جلسه می‌توان به موارد زیر اشاره داشت؛

IMG_20240821_075155_582

گزینش دانشجو یک رویه طبقاتی است و موجب تقلب بین جوانان شده است/ برای طبقات کم درآمد تسهیلات پرداخت وام وجود ندارد/ آموزش و مرورش درست نخواهد شد مگر آنکه وضع معلم درست شود/ از راه خرید و فروش زمین، عده ای به گنج های بادآورده می رسند/ درآمد نفت نباید به مصرف خرید آپارتمان و جزایر تفریحی در خارج برسد/ برای گرانفروشی زمین باید مجازات تعیین گردد.

اما یک خبر از این شماره روزنامه، سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست که متن آن به شرح زیر می باشد؛

ساختمان اولین خط مترو، هفته آینده آغاز می‌شود

عملیات ساختمانی نخستین مسیر متروی تهران بطول ۲۷۰۰ متر از هفته آینده آغاز می‌شود. پیمانکار این طرح که در مناقصه اخیر شرکت راه آهن زیر زمینی تهران برنده شد شرکت - پل سنگ سنندج - نام دارد و متعلق به یک پیمانکار ایرانی است.

بر اساس قراردادی که منعقد شده است مبلغ دو میلیارد ریال بتدریج و در مدت دو سال از سوی شرکت راه آهن زیر زمینی در اختیار این پیمانکار قرار خواهد گرفت. از همین روی هیات مدیره و مسئولین احداث اولین خط متروی تهران در یک مجمع عمومی با حضور جواد شهرستانی شهردار تهران دور هم گرد می آیند تا مسائل مربوط به احداث مترو را به اطلاع شهردار جدید پایتخت برسانند.

نخستین خط مترو که از منطقه شهستان پهلوی آغاز می‌شود در مسیر خیابان‌های عباس آباد و روزولت ادامه می یابد و به سوی مرکز شهر پیش می رود.

IMG_20240821_075155_148

از سوی دیگر گفته شده قطعه زمینی در ضلع جنوبی چهار راه کالج برای احداث پست ترانسفورماتور مترو در نظر گرفته شده است و کارهای ساختمانی آن نیز از داخل این قطعه زمین شروع شده است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر