کد خبر: 197413
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۵۸؛

یک مقام سفارت آمریکا در ایران؛ انفجار در سفارت آمریکا با پرتاب نارنجک صورت گرفته است

کیهان در نوبت چاپ دوم روز سه شنبه ۳۰ مرداد سال ۱۳۵۸ که در ۲۰ صفحه منتشر شده بود از محاکمه و تیرباران عاملان حوادث کردستان خبر داده که ۱۶ تن از مسببان هجوم به پاوه اعدام شدند. علامه مفتی زاده دیروز پیام‌ مهمی فرستاده و ستاد چمران کنترل مرزها را بر عهده گرفته.

یک مقام سفارت آمریکا در ایران؛ انفجار در سفارت آمریکا با پرتاب نارنجک صورت گرفته است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ کیهان در نوبت چاپ دوم روز سه شنبه ۳۰ مرداد سال ۱۳۵۸ که در ۲۰ صفحه منتشر شده بود از محاکمه و تیرباران عاملان حوادث کردستان خبر داده که ۱۶ تن از مسببان هجوم به پاوه اعدام شدند. علامه مفتی زاده دیروز پیام‌ مهمی فرستاده و ستاد چمران کنترل مرزها را بر عهده گرفته. از سویی دیگر هم خبر رسید خلخالی از امروز محاکمات را آغاز کرده و حکم اعدام ۹ نفر را هم همین امروز صادر کرده است. خلخالی گفته است بدستور امام برای سرکشی وضع منطقه و سرکوبی اشرار و احیانا محاکمه خائنین و مفسدین فی الارض به این منطقه آمده ام. ارتش هم در آماده باش کامل قرار گرفته و وزیر دفاع ملی هم اعلام داشته که ایران در حالت نیمه جنگ به سر می برد. مدیر عامل هواپیمایی ملی ایران هم در گفتگویی گفته است ۶ فروند ایرباس تا سال ۱۳۶۲ تحویل ایران می شود. و در صورت لغو قرارداد خرید ایرباس، ایران مجبور بود ۱۸ میلیون دلار خسارت بپردازد. روزنامه را ورق زده و به صفحه آخر آن می رویم به خبری در رابطه با انفجار در سفارت آمریکا در تهران با پرتاب نارنجک بر می خوریم که متن خبر به شرح زیر می باشد؛

در پی انفجاری که جمعه شب در سفارت آمریکا رخ داد یکی از مسئولان سفارتخانه، ضمن گفت و گویی با خبرنگار کیهان چگونگی این انفجار را شرح داد.

photo_5988032826034994806_y

این مقام در گفت و گو با خبرنگار کیهان اظهار داشت؛ حدود ساعت ۱۱ جمعه شب صدای انفجاری در رستوران قدیمی سفارتخانه شنیده شد که در نتیجه آن ساکنان خانه های اطراف سفارتخانه به وحشت افتادند و عده زیادی به خیابان‌ها ریختند.

انفجار جمعه شب که سه بار صورت گرفت خسارات زیادی به رستوران سفارتخانه وارد کرده است که ما هنوز از میزان خسارات وارده اطلاعی نداریم. خوشبختانه در این انفجارها به کسی آسیبی نرسید و هیچکس کشته یا مجروح نشده است. به محض وقوع انفجارها با دولت ایران تماس گرفتیم و درخواست کمک نمودیم. چند دقیقه بعد نزدیک به ۳۰ پاسدار به سفارتخانه آمدند و حفاظت سفارتخانه را به عهده گرفتند. بطوریکه پس از انفجارها از محل رستوران قدیم سفارتخانه در طبقه دوم دیدن کرده ایم انفجارها بر اثر برتاب نارنجک صورت گرفته است چرا که اگر بمب دستی یا ماده منفجره دیگری به داخل سفارتخانه پرتاب می شد خسارات بیشتری به ساختمان وارد می شد. این محل از مدتی قبل در دست تعمیر بود و ما قصد داریم بزودی محل این رستوران را به شکل تازه ای بازسازی کنیم و بصورت یک رستوران مجهز و مدرن درآوریم.

photo_2024-08-20_22-28-15

این مقام سفارتخانه در ادامه صحبت‌هایش راجع به عاملان انفجار گفت ما نیز تا امروز از عاملان حادثه انفجار اطلاعی نداریم و نمی‌دانیم که چه کسانی دست به این کار زده اند البته در یکی از روزنامه ها خواندیم که ظاهرا دو گروه مسلمان در ارتباط با روز قدس و مراسم ویژه آن این انفجار را در سفارتخانه به عمل آورده اند. بطوریکه یکی از کارمندان سفارتخانه اظهار کرده است، عاملان، سه نارنجک به داخل رستوران سفارت انداخته با استفاده از موتور سیکلت از محل گریخته اند و هیچ نشانی از خود بجای نگذاشته اند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر