کد خبر: 197229
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۵۸؛

مهلت ۴۸ ساعته دادستان انقلاب به مجاهدین خلق برای ترک مقر خود و تحویل اسلحه ها

ارتش راه گریز مهاجمان را از چهارسو بست و امنیت به کردستان بازگشت. این خبر تیتر یک امروز کیهان در ۴۵ سال قبل چنین روزی، دوشنبه ۲۹ مرداد سال ۱۳۵۸است. آیت الله منتظری در این زمینه گفته است که حوادث کردستان عکس العمل شکست امپریالیسم و صهیونیسم است و به عنوان اعتراض به حوادث کردستان بازار تهران تعطیل شد. هزاران نفر از مردم آبادان نیز در اولین سالروز فاجعه سینما رکس این شهر دست به تجمع زده و پرسیده اند چرا عاملان این فاجعه مجازات نمی شوند. خبر داغ دیگر روزنامه هم اختصاص دارد به توقیف ۲۲ روزنامه و مجله که در بین آنها نام نشریاتی چون پیغام‌امروز، امید ایران، تهران مصور، آهنگر و ... دیده می شود.

مهلت ۴۸ ساعته دادستان انقلاب به مجاهدین خلق برای ترک مقر خود و تحویل اسلحه ها

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ارتش راه گریز مهاجمان را از چهارسو بست و امنیت به کردستان بازگشت. این خبر تیتر یک امروز کیهان در  ۴۵سال قبل چنین روزی، دوشنبه ۲۹ مرداد سال ۱۳۵۸است. آیت الله منتظری در این زمینه گفته است که حوادث کردستان عکس العمل شکست امپریالیسم و صهیونیسم است و به عنوان اعتراض به حوادث کردستان بازار تهران تعطیل شد. هزاران نفر از مردم آبادان نیز در اولین سالروز فاجعه سینما رکس این شهر دست به تجمع زده و پرسیده اند چرا عاملان این فاجعه مجازات نمی شوند. خبر داغ دیگر روزنامه هم اختصاص دارد به توقیف ۲۲ روزنامه و مجله که در بین آنها نام نشریاتی چون پیغام‌امروز، امید ایران، تهران مصور، آهنگر و ... دیده می شود. اما خبر مهم دیگر روزنامه اختصاص دارد به مهلت ۴۸ ساعته آیت آلله آذری قمی دادستان انقلاب به مجاهدین خلق برای ترک مقر و تحویل اسلحه که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20230820_072534_904

آقای آذری قمی دادستان انقلاب اسلامی مرکز، صبح امروز اعلام کرد که برای تحویل مقر و اسلحه سازمان مجاهدین خلق یک مهلت ۴۸ ساعته داده شده است.

آذری قمی در تماس خود گفت، مطلب یکی از روزنامه های صبح تهران مبنی بر معوق ماندن حکم تخلیه مقر سازمان مجاهدین خلق صحت ندارد و باید مقر این سازمان در ظرف مهلت تعیین شده تخلیه گردد.

IMG_20230820_072534_477

آذری قمی افزود؛ بدنبال استقرار نیروها در محل سازمان مجاهدین خلق اعضای سازمان برای تخلیه مقر خود مهلت خواستند لذا التزام دادند که مکان و اسلحه های خود را در ظرف ۴۸ ساعت به نماینده دولت تحویل دهند. لذا گروهی از پاسداران بدستور دادستان از محل فراخوانده شدند ولی گروهی دیگر در محل مستقر شدند تا پس از انقضای مهلت تعیین شده باید محل سازمان و اسلحه های آنان را تحویل بگیرند.

دادستان انقلاب اسلامی افزود، با صدور این دستور، هیچ عدول و تشویقی در کار نخواهد بود.

▪️مذاکره با دولت:

عصر دیروز در پی محاصره ساختمان جنبش ملی مجاهدین، نماینده حضرت آیت الله طالقانی در محل حضور یافت و پس از مذاکره با دادستان حکم تخلیه را به مدت ۴۸ ساعت تعویق انداخت.

در پی شایع شدن خبر حمله به ستاد مجاهدین خلق، نزدیک به ده هزار تن از هواداران این سازمان برای حفاظت از ستاد گرد آمدند. این گروه پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و مراسم دینی به خواست سازمان بطور موقت محل جنبش را ترک گفتند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر