کد خبر: 197111
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۵۶؛

بخشنامه آموزش و پرورش درباره لباس دختران و پسران دانش آموز؛ پوشیدن مینی ژوپ در مدارس ممنوع شد/فرم و رنگ لباس دختران دانش‌ آموز توسط شورایی تعیین می‌شود.

اعلام سیاست‌های بودجه دولت جدید که در آن مالیات زمین تغییر کرده و برای زمین‌هایی که به احداث واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت اختصاص می یابد تشویق مالیاتی در نظر گرفته می‌شود و تغییر مالیات با هدف از بین بردن انگیزه های افزایش قیمت زمین تهیه می‌شود. خبر و تیتر اول شماره امروز ۲۹ مرداد سال ۱۳۵۶ روزنامه اطلاعات است.

بخشنامه آموزش و پرورش درباره لباس دختران و پسران دانش آموز؛ پوشیدن مینی ژوپ در مدارس ممنوع شد/فرم و رنگ لباس دختران دانش‌ آموز توسط شورایی تعیین می‌شود.

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اعلام سیاست‌های بودجه دولت جدید که در آن مالیات زمین تغییر کرده و برای زمین‌هایی که به احداث واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت اختصاص می یابد تشویق مالیاتی در نظر گرفته می‌شود و تغییر مالیات با هدف از بین بردن انگیزه های افزایش قیمت زمین تهیه می‌شود. خبر و تیتر اول شماره امروز شنبه ۲۹ مرداد سال ۱۳۵۶ روزنامه اطلاعات است.

IMG_20240819_071640_628

محمدرضاشاه پهلوی هم در بیانیه ای بمناسبت سالروز ۲۸ مرداد اعلام داشته که بی عرضگی بعضی از سازندگان کارخانه برق موجب انزجار شده است.

اطلاعات همچنین خبر داده  که میلیونها نفر در سراسر کشور سالروز ۲۸ مرداد را جشن گرفته اند.

این روزنامه با چاپ عکسی خبر از آتش سوزی ۱۰ ساعته انبار کارخانه شیر پاستوریزه در جاده قدیم‌ کرج را داده و از کشته شدن ۱۵۰۰ نفر در حوادث رانندگی در طول یکسال گذشته تیتر دارد‌. شرایط ثبت نام قبولشدگان دانشگاهها و مدارس عالی و دوره فوق لیسانس هم خبر بعدی آن است.

اما ممنوعیت پوشیدن مینی ژوپ در مدارس در سال تحصیلی آینده طبق بخشنامه آموزش و پرورش یکی از تیترهای شاخص صفحه اول اطلاعات امروز است که متن این خبر را در ادامه ملاحظه میفرمایید؛

دانش آموزان دختر حق پوشیدن لباسهای کوتاه (مینی ژوپ‌) و گرانقیمت را در محیط مدرسه ندارند.

IMG_20240819_071640_464

طی بخشنامه ای که از سوی وزارت آموزش و پرورش به کلیه مناطق آموزشی کشور صادر شده تاکید گردید برای جلوگیری از بکار گرفتن سلیقه های مختلف در تهیه روپوش دانش آموزان دختر مدارس(اعم از دبیرستان، راهنمایی و دبیرستان) امکانات مالی اولیای دانش آموزان در تهیه روپوش و لباس مدرسه دقیقا مورد نظر قرار گیرد و در هر مدرسه فرم و رنگ روپوش و لباس ورزش دانش آموزان زیر نظر شورایی متشکل از نماینده دانش آموزان، انجمن خانه و مدرسه، معلمان و مشاوران تعیین شود. همچنین کلیه مدارس باید حداقل یکماه قبل از شروع سال تحصیلی فرم و رنگ روپوش دانش آموزان را به والدین آنان اعلام کنند.

در این بخشنامه تاکید شده که مدل روپوش و کفش باید متناسب با وضع جسمانی و سنی دانش آموزان و موقعیت تحصیلی آنان باشد و از پوشیدن هر نوع لباس که مانع فعالیت و تحرک دانش آموزان گردد خودداری شود. ضمنا در مدارس پسرانه به دانش آموزان یادآوری شور که طرز لباس پوشیدن و آرایش موی سر آنان باید با رعایت شئون مدرسه و موقعیت اجتماعی دانش آموزان باشد.

در این بخشنامه همچنین تاکید شده که از پوشیدن لباسهای کوتاه و نامتناسب و لباسهای فانتزی و گرانقیمت جلوگیری شود و مدارس حق معرفی فروشگاه‌های معینی را برای خرید پارچه و یا لباس دانش آموزان را ندارند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر