کد خبر: 196988
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۵۵؛

کاروان هدایای ۱۰۰ میلیون تومانی شیعیان ایران برای اماکن متبرکه عراق

آماده باش جنگی در کره تیتر اول روزنامه ۵۶ صفحه ای اطلاعات روز پنجشنبه ۲۸ مرداد سال ۱۳۵۵ است. گویا سربازان کره شمالی در یک نبرد مسلحانه دو افسر آمریکایی را کشته اند‌. پیام‌ محمدرضا شاه پهلوی بمناسبت ۲۸ مرداد خبر دیگر اطلاعات است که وی گفته، مملکت از نظر نیروی دفاعی قدرتمند شده است. آستان قدس رضوی هم به مستاجران و متصرفین اراضی این نهاد اخطار صادر کرده است.

کاروان هدایای ۱۰۰ میلیون تومانی شیعیان ایران برای اماکن متبرکه عراق

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آماده باش جنگی در کره تیتر اول روزنامه ۵۶ صفحه ای اطلاعات روز پنجشنبه ۲۸ مرداد سال ۱۳۵۵ است. گویا سربازان کره شمالی در یک نبرد مسلحانه دو افسر آمریکایی را کشته اند‌.

پیام‌ محمدرضا شاه پهلوی بمناسبت ۲۸ مرداد خبر دیگر اطلاعات است که وی گفته، مملکت از نظر نیروی دفاعی قدرتمند شده است. آستان قدس رضوی هم به مستاجران و متصرفین اراضی این نهاد اخطار صادر کرده است.

اما خبری با عنوان هدایای ۱۰۰ میلیون تومانی شیعیان ایران برای عتبات عراق در این صفحه به چشم‌ می خورد که متن آن که در صفحه سوم روزنامه چاپ شده به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240817_193643_078

یکشنبه هفته آینده اولین کاروان بزرگ هدایای شیعیان ایران برای عتبات عالیات به عراق حمل خواهد شد. این کاروان پس از ده سال برای نخستین بار بطرف عراق حرکت می کند و شامل مجموعه ای گرانبها و بی نظیر از شاهکارهای هنر ایرانی است. بعضی از پرده ها و قالی های اهدایی چنان نفیس و زیباست که قیمتی بر آنها نمی‌توان گذاشت اما کارشناسان بهای مجموع هدایای ارسالی به عتبات را حدود صد میلیون تومان تخمین می زنند.

IMG_20240817_193642_997

در میان کاروان بزرگ هدایا، یک در بزرگ طلا برای بارگاه حضرت علی (ع) در نجف اشرف، ۲۵۰۰ متر مربع قالی بسیار نفیس برای مشاهد متبرکه در نجف، کربلا، سامره و کاظمین، پرده های قالی دو رو بافته شده برای روی درهای طلا، ۶۰ دستگاه چلچراغ بسیار نفیس و سه صندوق خاتم دیده می شود.

این هدایای بی نظیر و نفیس طی ده سال ساخته شده و قسمتی از آنها طی سالیان اخیر در آستان قدس رضوی به امانت گذاشته شده بود.

اولین کاروان هدایای شیعیان ایرانی به مرقد پاک شهدای راه حق، ساعت ۷ بامداد روز یکشنبه ۳۱ مرداد از تهران به مقصد کربلا حرکت می کند. این کاروان پس از گذشتن از کرج، قزوین، همدان، کرمانشاه و قصر شیرین روز سه شنبه دوم شهریور وارد خاک عراق می‌شود و همانروز به سوی کربلای معلی حرکت می کند.

هدایای ایرانی ها به مشاهد متبرکه عراق بوسیله ۴۰ تا ۵۰ کامیون حمل خواهد شد و همراه هدایا گروهی از زبده ترین صنعتگران و هنرمندان طلاساز، مینا ساز، فرشباف، رفوگر، تعمیر کننده کاشی، نصب کننده سنگ و صندوق و خاتم‌ ساز به عتبات خواهند رفت تا در نصب و پهن کردن قالی ها، پرده ها و سایر هدایا در بقاع متبرکه نظارت کنند.

IMG_20240817_193642_997

تاکنون سه در طلای بسیار نفیس برای بارگاه امامان تهیه شده اما فعلا در نخستین کاروان هدایا که به عراق می رود یکی از آنها به بارگاه حضرت امیرالمومنین(ع) حمل میشود و دو در طلای دیگر و همچنین مقادیر زیادی از هدایای شیعیان ایران که برای مراقب مطهر تهیه و تدارک شده در فرصتهای دیگر توسط چند کاروان دیگر به عراق حمل خواهد شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر