کد خبر: 196551
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۵۸؛

گزارش کیهان از محل زندگی شاه در مکزیک

کیهان ۱۲ صفحه ای امروز سه شنبه ۲۳ مرداد سال ۱۳۵۸ در تیتر یک خود به نقل از سخنگوی دادگاه انقلاب اسلامی از محاکمه عاملان حوادث دانشگاه تهران خبر داده و در محکومیت این اقدام تظاهرات یک میلیون نفری در تهران برگزار شده است. این روزنامه همچنین طبق گزارش وزارت امور اقتصاد و دارایی خبر داده که ارزش معاملاتی زمین ۶۵ درصد کاهش یافته و ۳ هزار نفر هم‌ ممنوع المعامله شده اند. این روزنامه چاپ عصر در تیتری دیگر از حمله به ستاد چریک‌های فدایی خلق از سوی مهاجمان ناشناس خبر داده و در تیتری دیگر آورده است که خبرنگاران متخلف خارجی در ایران محاکمه می شوند.

گزارش کیهان از محل زندگی شاه در مکزیک

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کیهان ۱۲ صفحه ای امروز سه شنبه ۲۳ مرداد سال ۱۳۵۸ در تیتر یک خود به نقل از سخنگوی دادگاه انقلاب اسلامی از محاکمه عاملان حوادث دانشگاه تهران خبر داده و در محکومیت این اقدام تظاهرات یک میلیون نفری در تهران برگزار شده است. این روزنامه همچنین طبق گزارش وزارت امور اقتصاد و دارایی خبر داده که ارزش معاملاتی زمین ۶۵ درصد کاهش یافته و ۳ هزار نفر هم‌ ممنوع المعامله شده اند. این روزنامه چاپ عصر در تیتری دیگر از حمله به ستاد چریک‌های فدایی خلق از سوی مهاجمان ناشناس خبر داده و در تیتری دیگر آورده است که خبرنگاران متخلف خارجی در ایران محاکمه می شوند. اما زیباترین زندان در دنیا برای شاه موضوع خبری است که تصویر آن یک سوم صفحه نخست روزنامه را به خود اختصاص داده است. گویا شاه و خانواده اش به اتفاق نگهبانان و مراقبین در این ویلای مخصوص زندگی می کنند. شرح این عکس و خبر در صفحه دوم روزنامه منتشر شده است که به اتفاق می خوانیم؛

کیهان نوشته: شاه مخلوع دربدر بالاخره زندان خود را یافت. زندانی در آکاپولکوی مکزیک. زندانی با دیوارهای بتن آرمه و مجهز به دوربین‌های مخفی که پشت هر دوربین یک محافظ غول پیکر چشم به زمین و آسمان دوخته است که نکند گزندی به اهریمن و خانواده اش برسد.

در عکس صفحه اول نمای بیرونی خانه شاه مخلوع و خانواده را می بینید و عکس دیگر گویای سیستم محافظتی داخل خانه است. دورتادور که اطراف آنرا سیم خاردار و آب گرفته است. مین گذاری شده است و محافظین طاق و جفت در اطراف خانه با چشم مسلح به پاسداری ایستاده اند.

درون خانه اما وضع به گونه دیگری است چند دوربین مخفی که می‌تواند در هر آن هر نوع خطری را خنثی کند. چند میکروفون مخفی که هر صدایی را ضبط می کند حتی صدای بال زدن یک پشه را در هوای گرفته زیباترین زندان دنیا و بجز اینها زیباترین زندان دنیا که اکنون شاه مخلوع در چهاردیواری آن محبوس است مجهز به ده‌ها دستگاه الکترونیکی است. رادارهای مخصوص که شبانه روز کار می کنند و دوربین‌هایی که ۵۰ متر ارتفاع دارد و برج مراقبتی که همیشه چند دیدبان در آن پاسداری می دهد.

IMG_20230814_065420_432

اینها و دهها وسیله دیگر از جمله وسایلی است که شاه مخلوع و خانواده اش به خدمت گرفته اند که باصطلاح در امان باشند.

کمی دقت در سیستم ساختمانی زندان شاه نشان‌ می دهد که شاه مخلوع و خانواده اش چگونه روزگار می گذرانند و چگونه در حصار آهنین دارد نفسهای آخرش را می کشد.

IMG_20230814_065420_091

همه چیز به استناد این عکسها که در مجله بونته آلمان غربی به چاپ رسیده است حکایت از انزوای خانواده مفلوک شاه خونخوار دارد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر