کد خبر: 196536
A
۲۵ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از صحبت های وزیر اطلاعات درباره فساد در دادگاه نظامی و تعقیب مدیران وزارت اطلاعات

هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۵ سال پیش در چنین روزی ۲۳ مرداد ۱۳۷۸ خود نوشت: عصر آقای علی یونسی وزیر اطلاعات آمد گزارشی از فساد دادگاه نظامی و عوامل دیگر برای تعقیب بعضی از مدیران اطلاعات و مخالفت ایشان و مذاکرات طولانی با رهبری و رئیس جمهور و قانع کردن آنان برای خودداری از فشار بر نیروهای اطلاعات و رایج شدن فکر واگذاری حفاظت اطلاعات وزارت اطلاعات به رهبری در مجلس [صحبت کرد].

روایت هاشمی رفسنجانی از صحبت های وزیر اطلاعات درباره فساد در دادگاه نظامی و تعقیب مدیران وزارت اطلاعات

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۵ سال پیش در چنین روزی شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۷۸ خود نوشت: آقایان دکتر علی اکبر ولایتی، قربانعلی دری نجف آبادی، علی لاریجانی و مصطفی پورمحمدی آمدند راجع به شرایط سیاسی کشور و احتمال ورود افراد ناباب به مجلس آینده مطالبی داشتند و از من برای راه یافتن افراد صالح به مجلس استمداد کردند. بعد از بجث طولانی سرانجام‌ به راه مشخصی نرسیدیم. آقای دری گفت تایید مواضع آقای سیدمحمد خاتمی توسط رهبری در نماز جمعه باعث مساله دار شدن حزب الله شده است. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی نوشت: عصر آقای علی یونسی وزیر اطلاعات آمد گزارشی از فساد دادگاه نظامی و عوامل دیگر برای تعقیب بعضی از مدیران اطلاعات و مخالفت ایشان و مذاکرات طولانی با رهبری و رئیس جمهور و قانع کردن آنان برای خودداری از فشار بر نیروهای اطلاعات و رایج شدن فکر واگذاری حفاظت اطلاعات وزارت اطلاعات به رهبری در مجلس [صحبت کرد].

در رسانه های داخلی فشار زیادی بر آقای محمدتقی مصباح یزدی به خاطر حمایت از خشونت در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران می آید و خبر نصب آقای سیدمحمود هاشمی شاهرودی به ریاست قوه قضائیه از سوی رهبری مساله مهم است. رسانه های داخلی و خارجی در انتقاد شدید از عملکرد  آقای محمد یزدی در ده سال گذشته می گویند و رادیو بی بی سی انگلیس تضعیف آقای هاشمی شاهرودی را با طرح غیرانقلابی بودن ایشان و حضور طولانی شان در عراق پیگیری می کند.

 

گزارش مفصل کمیته پیگیری مسائل حادثه کوی دانشگاه منتشر شد. نکته قابل توجه آن محکومیت چند نفر از نیروی انتظامی و انصار حزب الله و کمی مقصر دانستن دانشجویان است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر