کد خبر: 196226
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۰ مرداد ۱۳۵۸؛

از مصادره ۱۰ هزار خانه افسران و درجه داران گارد جاویدان تا طاغوتی اعلام شدن تشریفات حج

؛ اگر خانه های خالی تا اول زمستان به اجاره و یا به فروش نرسد ۹۰ هزار خانه خالی در تهران به نفع مستضعفین ضبط میشود. این جمله که به تیتر اول روزنامه کیهان در ۴۵سال قبل امروز شنبه ۲۰ مرداد سال ۱۳۵۸ انتخاب شده است به نقل از آیت الله خسروشاهی است که همچنین گفته است ۱۰ هزار خانه گارد جاویدان در لویزان در اختیار مستضعفین قرار می گیرد.

از مصادره ۱۰ هزار خانه افسران و درجه داران گارد جاویدان تا طاغوتی اعلام شدن تشریفات حج

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اگر خانه های خالی تا اول زمستان به اجاره و یا به فروش نرسد ۹۰ هزار خانه خالی در تهران به نفع مستضعفین ضبط میشود. این جمله که به تیتر اول روزنامه کیهان در ۴۵سال قبل امروز شنبه ۲۰ مرداد سال ۱۳۵۸ انتخاب شده است به نقل از آیت الله خسروشاهی است که همچنین گفته است ۱۰ هزار خانه گارد جاویدان در لویزان در اختیار مستضعفین قرار می گیرد. در این میان وزیر مسکن و شهرسازی هم اعلام داشته که متقاضیان زمین تا پایان امسال صاحب زمین می‌شوند و تا چند سال دیگر هیچکس مالک زمین نخواهد بود. خبر مهم دیگر اینکه ۹ میلیارد دلار قرارداد تسلیحاتی ایران با آمریکا لغو شد و نفرات اول کنکور نیم میلیونی هم‌ معرفی شدند. آیت الله طالقانی هم در نماز جمعه تهران هشدار داده اند که هنوز می‌خواهیم بر یکدیگر حاکم باشیم و مهدی بازرگان هم گفته است قانون اساسی آینده ما باید دید جهانی داشته باشد. اما خبری در ارتباط با اولین مراسم حج نظام‌ جمهوری اسلامی در نیم تای پایینی روزنامه منتشر شده است که متن خبر آن‌ به شرح زیر می باشد؛

IMG_20230811_105747_566

با دستور اداره اوقاف جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۱۹ مردادماه در ساعت ۳/۵ بعدازظهر مدیران گروه‌های حج در حسینیه ارشاد حضور بهم رساندند. در این جلسه ابتدا آقای میناچی وزیر ارشاد ملی اظهار داشت امیدوارم که امسال بتوانیم در پرتو رهبری امام خمینی برنامه حج را با همان ابهت و شکوهی که پیامبر اکرم انجام می‌داد برگزار نماییم. امسال بایستی کلیه زوائد و تشریفات طاغوتی حج از قبیل هتل‌های لوکس، رفاه و خوراک بیش از حد و خرید سوغاتیهای گوناگون حذف شود.

میناچی سپس به استقبال بیش از حد مردم از حج اشاره نمود و گفت؛ امسال می‌خواستیم همه مشتاقان‌ را به حج بفرستیم ولی در تهران ۴۳ هزار نفر ثبت نام کرده اند که با توجه به تقاضای زیاد هم که از شهرستانها شده است فرستادن همه اینها مقدور نیست و در این مورد امام توصیه نمودند که آنها که سالهای قبل رفته اند امسال نروند و باز هم مجبور به قرعه کشی شدیم و امیدواریم آنها که امسال موفق نمی‌شوند سال دیگر بتوانند به حج بروند.

IMG_20230811_105747_154

وی افزود در مورد پول، بانک ملی اعتبارنامه به مدیران گروه و زائران می دهند که استفاده از آن بسیار راحت و به نرخ رسمی ریال سعودی در اختیار آنها قرار می‌گیرد. ۱۱ هزار تومان هم در اختیار زائرین قرار خواهیم داد. مسئله دیگر هم انتخاب روحانی گروه است که باید از طرف جامعه روحانیت انتخاب شود. در مورد هزینه سفر هم میناچی گفت که آخرین هفته ثبت نام اعلام خواهد شد.

سپس آقای محلاتی پشت میکروفون قرار گرفت و گفت امسال بایستی سعی کنیم برنامه حج را بطرق کاملا انقلابی پیاده نماییم ما بایستی سعی کنیم که حج الاسلام را پیاده نماییم و تجارت را که امری اقتصادی است از برنامه حج جدا کنیم. وی سپس گفت؛ برادران، امسال دنیا به طرز عمل ما نگاه می کند و به طرف ما و زیارت ما

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر