کد خبر: 196126
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۰ مرداد ۱۳۵۶:

شوروی: حیثیت ایران در مجامع بین المللی بالا رفت/سقوط قیمت زمین و خانه در شهرستانها

سقوط قیمت زمین و خانه در تهران و شهرستانها خبر اول و داغ روزنامه اطلاعات روز پنجشنبه ۲۰ مرداد سال ۱۳۵۶ است. این روزنامه در ذیل این تیتر آورده است که قیمت زمین ۲۰ تا ۴۰ درصد و خانه ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است و در ادامه می خوانیم با وجود ارزان شدن قیمت خانه و زمین هنوز کسی حاضر به خرید نیست و در بعضی از شهرها کرایه خانه پایین هم آمده است‌. اطلاعات از چاپ اسامی ۲۲ هزار نفر از قبولشدگان کنکور در این روزنامه در روز سه شنبه خبر داده و اینکه ۸۴۰۰ دانشجوی جدید در دانشسراهای هنر پذیرفته می‌شوند. اما تیتر دیگر اطلاعات به نقل از مصاحبه مردمی خطاب به دولت است که در آن مردم مشکلات و گرفتاری‌های خود را با دولت جدید آموزگار در میان گذاشته و گفته اند که مقامات دولتی نباید به مردم وعده سرخرمن بدهند و در ذیل تیتر فوق نمونه ای از پیام‌های مردمی را هم چاپ‌ کرده است.

شوروی: حیثیت ایران در مجامع بین المللی بالا رفت/سقوط قیمت زمین و خانه در شهرستانها

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سقوط قیمت زمین و خانه در تهران و شهرستانها خبر اول و داغ روزنامه اطلاعات روز پنجشنبه ۲۰ مرداد سال ۱۳۵۶ است. این روزنامه در ذیل این تیتر آورده است که قیمت زمین ۲۰ تا ۴۰ درصد و خانه ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است و در ادامه می خوانیم با وجود ارزان شدن قیمت خانه و زمین هنوز کسی حاضر به خرید نیست و در بعضی از شهرها کرایه خانه پایین هم آمده است‌.

اطلاعات از چاپ اسامی ۲۲ هزار نفر از قبولشدگان کنکور در این روزنامه در روز سه شنبه خبر داده و اینکه ۸۴۰۰ دانشجوی  جدید در دانشسراهای هنر پذیرفته می‌شوند.

اما تیتر دیگر اطلاعات به نقل از مصاحبه مردمی خطاب به دولت است که در آن مردم مشکلات و گرفتاری‌های خود را با دولت جدید آموزگار در میان گذاشته و گفته اند که مقامات دولتی نباید به مردم وعده سرخرمن بدهند و در ذیل تیتر فوق نمونه ای از پیام‌های مردمی را هم چاپ‌ کرده است.

روزنامه را ورق زده و به صفحه آخر آن می رویم به خبری از خبرگزاری نووستی شوروی برمی خوریم که از بالا رفتن حیثیت ایران در مجامع بین المللی خبر داده است. ببینیم متن خبر فوق از چه قرار است؛

IMG_20240810_071912_017

خبرگزاری نووستی شوروی طی تفسیری از سیاست جهانی ایران تجلیل کرده و می نویسد روش اتحاد جماهیر شوروی و ایران در سی و یکمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نزدیک یا منطبق بهم بود و در مورد ۲۰ قطعنامه از ۳۱ قطعنامه تطبیق داشت.

نووستی در تشریح سیاست بین المللی ایران یادآور شد که ایران سند مربوط به انعقاد قرارداد بین المللی عدم توسل به زور در مناسبات بین المللی و پیمان منع استفاده نظامی یا هر نوع موارد استفاده خصمانه دیگر از وسایلی که باعث دگرگونی طبیعت می‌شوند،  منع طرح و تولید انواع جدید سلاحهای کشتار دسته جمعی و سیستم های جدید سلاح مزبور، انعقاد قرارداد منع عمومی و کامل آزمایشات سلاح هسته ای و عدم توزیع سلاح مذکور، همچنین درباره وضع خاورمیانه نزدیک و مبارزه با امپریالیسم و تبعیض نژادی و سیاست آپارتاید و وضع نامیبیا و رودزیا و حمایت از خروج کامل اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی کشورهای عرب و تامین حقوق مردم فلسطین رأی مثبت داد و آنرا تایید و تعقیب کرد.

IMG_20240810_071911_981

در پایان این مقاله گفته شده:

در اتحاد شوروی به خوبی از روش مثبت ایران نسبت به عدم توزیع سلاحهای هسته ای آشنا هستند و شاهنشاه ایران تاکید نموده اند که ایران قصد ندارد سلاح هسته ای ابتیاع کند.

و بعد نتیجه گیری شده:

روش فعالی که ایران در سال‌های اخیر در موضوع رسیدگی به مهمترین مسائل عصر در مجامع بین المللی در پیش گرفته است به ارتقاء نقش و حیثیت آن در میان کشورهای در حال رشد کمک و مساعدت می کند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر