کد خبر: 195953
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۵۷؛

وضع جشن هنر شیراز مبهم است/پوسترهای جشن هنر چند ماه در انبار مانده است/مسئولان جشن هنر شیراز کاملا سکوت کرده اند

صفحه اول روزنامه اطلاعات روز چهارشنبه ۱۸ مرداد سال ۱۳۵۷ را مشاهده می نمایید. این روزنامه در تیتر یک خود خبر داده که در سال آینده تحت شرایطی هزاران نفر بدون قرعه کشی به حج و عتبات می روند و همچنین اضافه کرده کرده که قیمت سفر حج ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می یابد.

وضع جشن هنر شیراز مبهم است/پوسترهای جشن هنر چند ماه در انبار مانده است/مسئولان جشن هنر شیراز کاملا سکوت کرده اند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه اول روزنامه اطلاعات روز چهارشنبه ۱۸ مرداد سال ۱۳۵۷ را مشاهده می نمایید. این روزنامه در تیتر یک خود خبر داده که در سال آینده تحت شرایطی هزاران نفر بدون قرعه کشی به حج و عتبات می روند و همچنین اضافه کرده کرده که قیمت سفر حج ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می یابد.

در نظر گرفته شدن تصمیمات تازه برای مالیات اصناف که برای اصنافی که مالیات معوقه دارند تسهیلات جدیدی در نظر گرفته شده، صادر شدن قرار منع تعقیب مقامات دانشگاه تهران و باز شدن سینماها از فردا بعد از یک مذاکره طولانی بین صاحبان سینماها و مقامات فرهنگ و هنر، مصاحبه اختصاصی اطلاعات با ببرک کارمل در فرودگاه کابل و عکس و خبری از آزادی ۲۴ متهم حوادث شهر ساری که به اتهام اخلال در نظم عمومی بازداشت شده بودند از دیگر تیتر و خبرهای مهم صفحه نخست این جریده هستند.

IMG_20240808_073858_959

اما خبری با عنوان وضع جشن هنر شیراز مبهم است در این صفحه اطلاعات مشاهده می‌شود که متن آن‌ به شرح زیر می باشد؛

با اینکه قرار است یازدهمین جشن هنر شیراز از یازدهم شهریور کار خود را در شیراز آغاز کند تاکنون از سوی مسئولان آن اطلاعاتی درباره چگونگی برگزاری این جشن داده نشده است. از سوی دیگر پوستر این جشن که از ماه‌ها قبل چاپ و آماده شده است هنوز توزیع نشده و نیز تلویزیون در برنامه های خود از چگونگی و اجرای یازدهمین جشن هنر، مردم‌ را در جریان قرار نداده است. در حالیکه سالیان پیش در چنین روزهایی که کمتر از یکماه به برگزاری جشن هنر مانده، پوستر جشن هنر در سراسر کشور توزیع می شد. و در عین حال در برنامه های مختلف تلویزیونی به چگونگی اجرای برنامه ها و فروش بلیط و همچنین تخفیف بهای بلیط هواپیما پرداخته می شد اما تا امروز که کمتر از سه هفته به برگزاری یازدهمین دوره جشن هنر مانده است از چگونگی اجرا و برنامه های آن اطلاع دقیقی در دست نیست.

 

این مسائل و نیز اعلام نشدن برنامه های ایرانی و خارجی جشن هنر و بخصوص عدم اعلام اسامی مهمانان و هنرمندان شرکت کننده خارجی به شایعاتی که پیرامون عدم برگزاری و یا محدودیت آن و همچنین دگرگونی‌هایی که در برگزاری یازدهمین دوره جشن هنر وجود دارد قوت می بخشد.

IMG_20240808_073859_243

آخرین خبر در این مورد حاکیست که از سوی سازمان جشن هنر به مدیران کانالهای سه گانه  تلویزیون نامه ای نوشته شده که طی آن اسامی شرکت کنندگان در جشن هنر را خواسته اند تا ترتیب شرکتشان در یازدهمین جشن هنر داده شود.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر