کد خبر: 195747
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۵۶؛

طرح ۱۵ میلیارد دلاری توسعه امور مخابراتی ایران

انتخاب جمشید آموزگار به نخست وزیری و سخنان امیرعباس هویدا مبنی بر اینکه چگونه استعفا دادم خبر داغ امروز یک‌شنبه ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۶ روزنامه ۲۸ صفحه ای اطلاعات در نوبت چاپ سوم آن است.

طرح ۱۵ میلیارد دلاری توسعه امور مخابراتی ایران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ انتخاب جمشید آموزگار به نخست وزیری و سخنان امیرعباس هویدا مبنی بر اینکه چگونه استعفا دادم خبر داغ امروز یک‌شنبه ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۶ روزنامه ۲۸ صفحه ای اطلاعات در نوبت چاپ سوم آن است.

این روزنامه اضافه کرده که دولت جدید بعدازظهر امروز معرفی می‌شود و هویدا هم وزیر دربار شده است. انعکاس استعفای هویدا در خارج هم خبر مهم دیگر این جریده است. اطلاعات در خبری دیگر  اسامی اعضای دولت جدید را هم منتشر کرده است.

اما سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ما خبری است که در صفحه چهارم روزنامه منتشر شده با عنوان طرح ۱۵ میلیارد دلاری توسعه امور مخابراتی ایران با همکاری شرکت بل آمریکا که متن خبر را در ادامه ملاحظه فرمایید؛

IMG_20240806_072448_473

دولت شاهنشاهی ایران قرارداد ۱۴۱ میلیون اجرای برنامه توسعه شبکه مخابراتی کشور را به موسسه بین المللی بل آمریکا که یکی از شعب شرکت تلفن و تلگراف آمریکا است ارجاع داد.

مدت این قرارداد یکسال از تاریخ ۲۵ تیر ۱۳۵۶ است لکن انتظار می رود که همکاری شرکت مذکور برای ارائه خدمات و اجرای برنامه های مورد نظر تا ده سال دیگر ادامه یابد. هدف اصلی برنامه ده ساله مخابراتی این است که پنج میلیون شماره تلفن در ۶۰۰ منطقه مختلف کشور تا سال ۱۳۶۶ شمسی به کار افتد. در حال حاضر تعداد ۸۰۰  هزار شماره تلفن در هفتاد منطقه کشور مشغول کار است.

ایجاد ماهواره مخابراتی مستقل ملی و یکپارچه سازی سیستم های ارتباطی موجود نیز جزو این برنامه بزرگ است.

IMG_20240806_072447_755

موسسه بین المللی بل آمریکا بر نحوه کار سایر پیمانکارانی که در اجرای این برنامه همکاری خواهند داشت نظارت می کند و نیز در زمینه های مدیریت فنی و اداری شرکت مخابرات ایران را یاری خواهد کرد. پیش بینی می‌شود که هزینه طرحهای مخابراتی این برنامه تا حدود ۱۵ میلیارد دلار بالغ شود.

در حال حاضر ۲۷۵ نفر کارشناس برگزیده ومجرب این موسسه در ایران فعالیت دارند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر