کد خبر: 195737
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۵۳؛

توطئه تجزیه ایران فاش شد

افشای توطئه تجزیه ایران به موجب اسنادی که امروز بدست اطلاعات رسیده و طی آن بیگانگان، خوزستان و بلوچستان را از نقشه ایران حذف کرده اند، تیتر داغ شماره امروز سه شنبه ۱۵ مرداد سال ۱۳۵۳ روزنامه اطلاعات است. این روزنامه با چاپ نقشه های منتشر شده توضیحاتی در این زمینه داده که سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست.

توطئه تجزیه ایران فاش شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ افشای توطئه تجزیه ایران به موجب اسنادی که امروز بدست اطلاعات رسیده و طی آن بیگانگان، خوزستان و بلوچستان را از نقشه ایران حذف کرده اند، تیتر داغ شماره امروز سه شنبه ۱۵ مرداد سال ۱۳۵۳ روزنامه اطلاعات است. این روزنامه با چاپ نقشه های منتشر شده  توضیحاتی در این زمینه داده که سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست.

IMG_20240805_211652_871

تعیین شدن مسیر ۲۲ بزرگراه تهران، تشکیل صندوق بیمه بیکاری و تغییر ضوابط تعقیب کارمندان، تیترهای مهم دیگر صفحه اول این روزنامه چاپ‌ عصر هستند.

اما خبر مهم بخش بین الملل روزنامه به اعتراضات نیکسون رئیس جمهور آمریکا در ماجرای واتر گیت اختصاص دارد که گفته است من دادگستری و ملت را فریب دادم و مطالب گمراه کننده منتشر کردم و به سیا و اف بی آی دستور دادم ماجرا را پنهان کنند‌. گویا این اتهامات او را به لبه پرتگاه سقوط کشانده و حتی هواداران وی هم خواستار استعفای او شده اند.

IMG_20240805_211652_871

اما ببینیم خبر ماجرای توطئه تجزیه ایران در نقشه جدید منتشر شده از چه قرار است.

مقامات رسمی امروز مشخصات نقشه هایی را که از طرف بیگانگان انتشار یافته  و در آن خوزستان و بلوچستان از ایران تجزیه شده است را اعلام کردند.

اسنادی که امروز انتشار یافت نشان می دهد در نقشه هایی که بیگانگان ترسیم‌ کرده و منتشر ساخته اند بلوچستان و خوزستان به کلی از پیکره ایران حذف شده است.

نقشه های ساختگی بلوچستان و خوزستان از انتشارات بعث عراق است!

IMG_20240805_211653_073

نقشه های مجعول خوزستان و بلوچستان که از توطئه تجزیه ایران پرده برداشت از انتشارات دولت بعثی عراق است. دولت بعثی عراق این نقشه ها را بوسیله هشتمین کنگره اتحادیه معلمین عرب در بغداد برای تدریس در مدارس عربی عراق چاپ و توزیع کرد!

بر روی نقشه مجعول اهواز علامت یک عقاب که در زیر آن عبارت جبهه ملی آزادیبخش اهواز به عربی است دیده می‌شود. بر روی این نقشه که تحت عنوان خارطه الاحواز انتشار یافته شعار پیکار تا پیروزی! نیز به زبان عربی به چشم می خورد. در بالای نقشه، جبهه ملی آزادی بخش اهواز به عنوان ناشر معرفی شده است.

نقشه ساختگی بلوچستان که در دو جزوه انتشار یافته در بلوچستان پاکستان و بعضی از امارت خلیج فارس (کویت و دوبی) توزیع شده است. بر این نقشه ها که با عنوان البلوش تهیه شده شعار مبارزه برای آزادی! به چشم‌می خورد.

لازم به ذکر است این نقشه ها از دسیسه های دامنه دار دشمنان ایران برای تجزیه کشور حکایت می کند و به خوبی آشکار می سازند که بیگانگان و عوامل آنها چه خیالاتی را نسبت به ایران در سر می‌پرورانند.

IMG_20240805_211653_223

خوشبختانه قدرت و آمادگی قوای مسلح شاهنشاهی و هشیاری سازمان‌های اطلاعاتی ایران این توطئه های شوم‌ را که تاکنون به صور و اشکال مختلف علیه کشور ما طرح شده نقش بر آب ساخته است و بزودی قدرت نظامی ایران به درجه ای خواهد رسید که حتی مجال چنین خیالاتی برای بیگانگان باقی نخواهد گذاشت.

IMG_20240805_211653_223

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر