کد خبر: 195566
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۵۵؛

ایران به دانشجویان آمریکایی بورس تحصیلی می دهد

۵۰ گروگان زیر تیغه اعدام‌. این تیتر داغ روز سه شنبه ۱۴ مرداد سال ۱۳۵۴ روزنامه اطلاعات است که مربوط می‌شود به حادثه گروگانگیری تروریست‌های ارتش سرخ ژاپن در گرفتن سفارت آمریکا در مالزی و چاپ تصاویری از اعضای این ارتش و گروگانها. تروریستها اخطار کرده بودند اگر به خواست آنان توجه نشود ساختمان ۲۰ طبقه را با ساکنان آن منفجر می کنند. گویا ژاپن هم تقاضای تروریستها را پذیرفته است.

ایران به دانشجویان آمریکایی بورس تحصیلی می دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ۵۰ گروگان زیر تیغه اعدام‌. این تیتر داغ روز سه شنبه ۱۴ مرداد سال ۱۳۵۴ روزنامه اطلاعات است که مربوط می‌شود به حادثه گروگانگیری تروریست‌های ارتش سرخ ژاپن در گرفتن سفارت آمریکا در مالزی و چاپ تصاویری از اعضای این ارتش و گروگانها. تروریستها اخطار کرده بودند اگر به خواست آنان توجه نشود ساختمان ۲۰ طبقه را با ساکنان آن منفجر می کنند. گویا ژاپن هم تقاضای تروریستها را پذیرفته است.

محمدرضا شاه پهلوی و هویدا نخست وزیر بخاطر سالروز انقلاب مشروطه پیام‌هایی ارسال داشته اند که شاه گرانفروشی را یک نوع استثمار خوانده و هویدا هم انقلاب شاه و ملت را مکمل انقلاب مشروطیت خوانده است‌.

IMG_20240804_071944_234

اطلاعات از اتهام معاون استانداری خوزستان نوشته که در کار احتکار آجر و سیمان بوده و فرماندار اهواز هم در جشن مشروطیت از رادیو شنیده که برکنار و تحت تعقیب قرار گرفته است.

روزنامه را ورق زده به صفحه سوم‌ آن می رویم. خبر اهدای بورس تحصیلی ایران برای دانشجویان آمریکایی جلب توجه می کند که متن این خبر رادر دیدبان تاریخ بررسی کرده ایم. 

اطلاعات نوشت: سفیر شاهنشاه آریامهر در واشنگتن چکی به مبلغ یکصدهزار دلار برای اعطای تعدادی بورس تحصیلی به دانشجویان آمریکایی به مقامات وزارت خارجه آمریکا تسلیم کرد.

دانشجویانی که در سال تحصیلی آینده این بورس ها در اختیارشان گذاشته می‌شود یکسال در ایران اقامت می کنند. آنها در این مدت در یکی از دانشگاهها در رشته های ایرانشناسی شامل فرهنگ، ادبیات، هنر و تاریخ ایران به تحصیل و تحقیق خواهند پرداخت.

آقای اردشیر زاهدی سفیر شاهنشاه آریامهر در مراسم اعطای بورسهای ایران‌شناسی گفت؛ این تنها بخشی از کمک‌هایی است که ایران برای توسعه روابط فرهنگی با آمریکا اختصاص می دهد. در چند ماه اخیر ایران متجاوز از ۵/۵ میلیون دلار به توسعه برنامه های مبادله با دانشگاه‌های مختلف آمریکا کمک کرده است.

آقای ریچاردسون معاون وزارت خارجه آمریکا اعطای بورس های ایران‌شناسی از طرف کمیته ملی ایرانی بزرگداشت دویستمین سالگرد انقلاب آمریکا را نشانه ای از حسن نیت و علاقه جدی ایران به توسعه و بهبود مناسبات دیرینه ایران و آمریکا اعلام کرد و آنرا در تحکیم‌ مناسبات بین المللی قدمی بسیار شایسته و مناسب خواند.

IMG_20240804_071943_420

دفتر کمیته ملی ایران دویستمین سالگرد استقلال آمریکا هم اکنون سرگرم تهیه طرحها و برنامه هایی است تا بتواند در جریان برگزاری این جشن‌ها با گوشه هایی از فرهنگ غنی کشور باستانی ایران و همچنین نمودارهایی از پیشرفت های عظیمی که در پرتو انقلاب سیاسی و اجتماعی ایران حاصل شده است به جهانیان و مردم آمریکا نشان دهد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر