کد خبر: 195440
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۵۵؛

تکذیب خبر ارسال اسلحه از ایران به رودزیا

تکذیب خبر ارسال اسلحه از ایران به رودزیا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ از الف تا ی اسامی صحیح کلیه قبولشدگان کنکور در پاسخ ستاد کنکور اطلاعات، تیتر اول روزنامه ۴۰ صفخه ای اطلاعات در روز چهارشنبه ۱۳ مرداد سال ۱۳۵۵ است. این روزنامه اضافه کرده نحوه پاسخ دادن به کلیه شرکت کنندگان کنکور در روزنامه امروز اعلام شده است.

اطلاعات از کشف منبع عظیمی از نفت در ایلام نوشته و از مشهد با چاپ عکسی خبر داده که زائران در این شهر جا ندارند و تمام هتلها و مسافرخانه ها پر شده است.

گویا برای متهمان قتل حجت الاسلام شمس آبادی هم تقاضای اعدام برای ۲۱ نفر شده است. ورزشکاران المپیکی ایران هم برای توجیه شکستهایشان در این مسابقات از خود دفاع کرده و گفته اند برای نجات خود، چرا ما را قربانی می کنید.

به صفحه سوم‌ روزنامه می رویم تکذیبیه حمل سلاح از ایران به کشور رودزیا از سوی وزارت خارجه ایران، سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ " ماست که در ادامه متن خبر فوق را ملاحظه می نمایید؛

IMG_20240803_071012_827

مجله نیوزویک در شماره اخیر خود خبری منتشر کرده بود مبنی بر اینکه یک هواپیمای نیروی هوایی ارتش شاهنشاهی برای رودزیا اسلحه حمل کرده است.

بر اثر انتشار این خبر، دبیر خانه سازمان وحدت آفریقا بدون تحقیق درباره صحت و سقم خبر مذکور، اعلامیه مغرضانه ای علیه ایران منتشر کرده است.

IMG_20240803_071015_147

سخنگوی وزارت امور خارجه رسما کذب و مغرضانه بودن این خبر را اعلام و اظهار تعجب می کند که چگونه یک مجله معتبر آمریکایی به انتشار این گونه اخبار تحریک آمیز می پردازد.

همچنین از سازمان وحدت آفریقا که آگاهی کامل به سیاست ضداستعماری و ضد تبعیض نژادی دولت شاهنشاهی دارد تعجب است بدون صرف وقت برای تحقیق در ماهیت خبر به چنین اقدامی مبادرت ورزیده است.

به سازمان وحدت آفریقا بدینوسیله شدیدا اخطار می‌شود که نباید اینگونه رویه خلاف اصولی را ادامه دهد و آلت سیاست‌های تحریک آمیز شود. بدیهی است دولت شاهنشاهی همچنان به سیاست خود ادامه خواهد داد ولی در صورتی که آن سازمان اینگونه رویه را تکرار کند چگونه می‌تواند نزد دولت شاهنشاهی انتظار اعتباری داشته باشد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر