کد خبر: 195147
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۵۲؛

در صف جلوی کنسولگری آمریکا، گرفتن نوبت بازار سیاه پیدا کرد

شکست سنگین کشتی گیران ایران در المپیک و اینکه همه هیاهوی کشتی فقط یک نقره بود و اینکه شکست فاجعه نیست مساله چگونه باختن است، خبر داغ و اول اطلاعات ۴۴ صفحه ای روز یکشنبه ۱۰ مرداد سال ۱۳۵۵ است‌‌‌. این روزنامه اضافه کرده ۲۸ سال تلاش فقط یک نقره بیشتر از ۱۹۴۸ لندن و اینکه سازمان تربیت بدنی، فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها همه اشتباه می کنند.

در صف جلوی کنسولگری آمریکا، گرفتن نوبت بازار سیاه پیدا کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شکست سنگین کشتی گیران ایران در المپیک و اینکه همه هیاهوی کشتی فقط یک نقره بود و اینکه شکست فاجعه نیست مساله چگونه باختن است، خبر داغ و اول اطلاعات ۴۴ صفحه ای روز یکشنبه ۱۰ مرداد سال ۱۳۵۵ است‌‌‌. این روزنامه اضافه کرده ۲۸ سال تلاش فقط یک نقره بیشتر از ۱۹۴۸ لندن و اینکه سازمان تربیت بدنی، فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها همه اشتباه می کنند.

این جریده در خبری دیگر از شرایط واگذاری زمین به مردم نوشته که این واگذاری در مرحله نخست در تهران، اصفهان و مشهد انجام خواهد شد.

 

تیتر و خبر مهم دیگر روزنامه به اسامی قبولشدگان کنکور و نحوه انتشار آن در اطلاعات اختصاص دارد.خبر پزشکی امروز هم به به بازار آمدن قرص ضد بارداری مردان تا ۶ ماه دیگر مربوط میشود‌!

روزنامه را ورق زده در صفحه سوم آن به خبری با عنوان بازار سیاه - جا - در صف جلوی کنسولگری آمریکا در تهران برمی‌خوریم که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

اینروزها با ورود صدها تن از دانشجویان ایرانی مقیم خارج برای گذراندن تعطیلات و فارغ التحصیلانی که برای اولین بار راهی آمریکا هستند به سفارت آمریکا، مراجعه کننده فراوانی دارد و گروه گروه جوانان برای تجدید ویزای اقامت در این کشور و با اخذ اجازه نامه با کنسول ملاقات می کنند.

اما مشکل تازه ای که جوانان را ساعتها و روزها پشت درهای این سفارتخانه میخکوب می کند وجود دلالان و سوداگرانی است که با ایجاد بازار سیاه در جلوی سفارت و نفوذ در صف طولانی و خسته کننده آن به آتش انتظار آنها دامن می زنند.

اخیرا جا در این صف، بازار سیاه پیدا کرده است و در حال حاضر با وضعیتی که بوجود آمده است مراجعه کنندگان از ساعتها قبل - حتی از یک و دو بعد از نیمه شب - جلوی در سفارت آمریکا صف می کشند تا بتوانند اول وقت فردا صبح به درون سفارتخانه راه یابند.

بهتر نیست تدبیری اتخاذ گردد تا به مراجعه کنندگان از قبل وقت داده شود و یا چند محل را برای این کار در نظر بگیرند؟  و آیا مقامات مسئول نمی توانند با کنترل مدارک از نفوذ افراد سودجو در صف دانشجویان و متقاضیان واقعی جلوگیری کنند؟

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر