کد خبر: 195030
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۹ مرداد ۱۳۵۴؛

کشف شبکه وسیع خرابکاران در مشهد

کشف یک شبکه وسیع خرابکاران در مشهد که در چند نقطه مشهد انفجارهایی بوجود آوردند و در دستگیری آنها اهالی محل همکاری کردند که طی آن دو نفر کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند، تیتر یک شماره روز پنجشنبه ۹ مرداد سال ۱۳۵۴ روزنامه اطلاعات است که همین خبر سوژه امروز "روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست‌‌‌.

کشف شبکه وسیع خرابکاران در مشهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کشف یک شبکه وسیع خرابکاران در مشهد که در چند نقطه مشهد انفجارهایی بوجود آوردند و در دستگیری آنها اهالی محل همکاری کردند که طی آن دو نفر کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند، تیتر یک شماره روز پنجشنبه ۹ مرداد سال ۱۳۵۴ روزنامه اطلاعات است که همین خبر سوژه امروز "روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست‌‌‌.

IMG_20240730_074946_773

اطلاعات از تحت تعقیب قرار گرفتن ۶ هزار نفر گرانفروش خبر داده و از کاهش کرایه اتوبوس مسافری و پایین آمدن قیمت اتومبیل های اروپایی در کشور بدنبال کنترل نرخ ارزها و کاهش سود بازرگانی نوشته است.

اطلاعات همچنین در خبری دیگر از اعلام‌ نتایج کنکور از ۱۱ تا ۱۶ مرداد نوشته است و از توضیح یک مقام عالی دولتی درباره مرخصی پنجشنبه آینده کارمندان خبر داده است.

اما خبر کشف شبکه وسیع خرابکاران در مشهد که در صفحه چهارم روزنامه چاپ‌ شده به شرح زیر می باشد؛

امروز از طرف مقامات مسئول اعلام گردید طی هفته جاری مقامات انتظامی موفق شدند یک شبکه خرابکاری را که در خراسان به چند اقدام تخریبی دست زده بودند کشف کنند. افراد این شبکه در سه ماه گذشته در چند نقطه شهر مشهد از جمله در انجمن ایران و آمریکا و انجمن ایران و انگلیس آن شهرستان با کار گذاردن مواد منفجره انفجاراتی بوجود آورده بودند.

مامورین انتظامی شنبه شب هفته جاری هنگامی که به منظور دستگیری چهار نفر اعضای این شبکه خرابکاری محل سکونت آنها را واقع در کوی طلاب مشهد محاصره کرده بودند خرابکاران که سه نفر آنها مرد و یک نفر زن بود مبادرت به مقاومت مسلحانه در مقابل مامورین نموده و با تیراندازی و پرتاب نارنجک‌ بطرف ماموران تلاش کردند که از محاصره خازح شوند و فرار کنند ولی دو نفر از آنها به اسامی علی اصغر دورس و سید کاظم مدنی در اثر تیراندازی متقابل مامورین به قتل رسید و دو نفر دیگر به نام عبدالله امینی و بتول فقیه دزفولی مورد اصابت گلوله واقع و بمنظور به بیمارستان منتل شدند.

در جریان این دستگیری اهالی محل مخصوصا سرنشینان یک اتومبیل پیکان که عبدالله امینی یکی از افراد افراد خرابکار که قصد داشت با اتومبیل مذکور از محل حادثه فرار کند با مامورین همکاری صمیمانه ای نموده و مانع از متواری شدن خرابکار از چنگ عدالت شدند در این زد و خورد یکی از افراد پلیس مورد اصابت دو گلوله عبدالله امینی قرار گرفت ولی وضع مزاجی پاسبان مذکور رضایت بخش است.

IMG_20240730_074942_733

از خرابکاران چهار قبضه اسلحه سلاح کمری، مقداری نارنجک و مواد منفجره و مقادیری اعلامیه و نشریات مضره بدست آمده است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر