کد خبر: 194894
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۸ مرداد ۱۳۵۶؛

شهرداری به دنبال مقاطعه کار رای احداث متروی تهران

روزنامه اطلاعات روز شنبه، ۸ مرداد سال ۱۳۵۶ از کمبودها و نواقص اجرای برنامه تغذیه رایگان خبر داده که در بعضی موارد، مواد خوراکی تغذیه رایگان هدر رفته است و اینکه در یک مدرسه به دانش آموزان کشمش خراب دادند و مدرسه دیگر بعلت سرد بودن غذا آنرا نخوردند. آخرین اصلاحات و تغییرات در لایحه تکمیل و اجاره واحدهای مسکونی خبر دیگر اطلاعات است که مالکان خانه های خالی باید وضعیت ملک خود را به شهرداری گزارش دهند.

شهرداری به دنبال مقاطعه کار رای احداث متروی تهران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه اطلاعات روز شنبه، ۸ مرداد سال ۱۳۵۶ از کمبودها و نواقص اجرای برنامه تغذیه رایگان خبر داده که در بعضی موارد، مواد خوراکی تغذیه رایگان هدر رفته است و اینکه در یک مدرسه به دانش آموزان کشمش خراب دادند و مدرسه دیگر بعلت سرد بودن غذا آنرا نخوردند.

آخرین اصلاحات و تغییرات در لایحه تکمیل و اجاره واحدهای مسکونی خبر دیگر اطلاعات است که مالکان خانه های خالی باید وضعیت ملک خود را به شهرداری گزارش دهند.

برنامه جدید خاموشی برق خبر دیگر این روزنامه است که زمان خاموشی صبح ها سه ساعت و عصرها ۲ ساعت خواهد بود. اطلاعات در خبری دیگر آورده که از امشب می توان مستقیما با انگلستان تلفنی صحبت کرد و خبر بین الملل روزنامه هم به نقل قولی از رئیس ستاد ارتش اسرائیل اختصاص دارد که گفته اعراب بمب اتمی می‌سازند.

IMG_20240729_071117_407

به صفحه سوم‌ می رویم به خبری درباره پیدا نبودن مقاطعه کار برای شروع ساخت مترو تهران بر می خوریم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

در صورتی که طی روزهای آینده باز هم مقاطعه کاری داوطلب قبول کارهای ساختمان اولین خط متروی تهران نشود آغاز ساختمان متروی تهران که قرار است از ماه جاری به مرحله اجرا در آید باز هم‌ به تعویق خواهد افتاد‌.

تاکنون هیچ مقاطعه کاری داوطلب قبول پیمانکاری عملیات ساختمان اولین خط مترو تهران نشده است و به همین دلیل انتظار می رود تا اعلام آمادگی یک پیمانکار ایرانی، کارهای ساختمانی اولین خط مترو که قرار است از شهستان پهلوی آغاز شود معلق بماند.

IMG_20240729_071117_366

امروز یک مقام مطلع در این زمینه گفت مقدمات کار احداث مترو از هر لحاظ فراهم آمده و نقشه های اجرایی و تفصیلی و همچنین قراردادهای لازم برای خاکبرداری و حفاری توسط اکیپ های مخصوص آماده شده است بنابراین شرکت آماده است که با اجرای مناقصه، عملیات ساختمانی را آغاز کند. در پیاده کردن طرح خط آهن زیر زمینی ایران علاوه بر پیمانکاران واجد صلاحیت ایرانی، مهندسین مشاور فرانسوی نیز همکاری می کنند.

امروز گروهی از کارشناسان در گفت و گو با اطلاعات اظهار نظر کردند از مدتها پیش گروهی از پیمانکاران از قبول مناقصه های دولتی سرباز می زنند و باعث کندی اجرای طرحهای ساختمانی می‌شوند.

خبرنگار ما همچنین می نویسد؛ گروهی از آگاهان معتقدند موقعیت فعلی شهر تهران از لحاظ نداشتن فاضلاب، سستی خاک در اغلب مناطق بویژه در جنوب شهر و مشکلاتی که گاه به گاه در عرضه سیمان و مصالح ساختمانی بوجود می آید انتخاب پیمانکاران صاحب صلاحیت را برای اجرای طرح مترو دشوار می سازد‌.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر