کد خبر: 194639
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۶ مرداد ۱۳۵۶؛

فیات ۱۳۱ بازار ایران را تسخیر کرد

روزنامه ۴۰ صفحه ای اطلاعات روز چهارشنبه ۶ مرداد سال ۱۳۵۵ پیش رویتان است. توافق سوریه و فلسطینی ها تیتر یک آن است که در سوتیتر مربوط به این خبر آمده است که طرح ۵ ماده ای شوروی برای اعلام آتش بس پذیرفته شد از سویی هم گروهی از مسیحیان و فلسطینی ها با توافق صلح مخالفت کردند. عکس یک روزنامه هم به خبر حادثه ای اختصاص دارد که طی آن مادری دو فرزند خود را برای نجات از ساختمان آتش گرفته به بیرون پرتاب کرد. این روزنامه صفحات ویژه گزارش‌های المپیک را هم در این شماره خود دارد و در تیتر مربوط به این رخداد آورده است که تیم کشتی ایران لرزان آغاز کرد.

فیات ۱۳۱ بازار ایران را تسخیر کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه ۴۰ صفحه ای اطلاعات روز چهارشنبه ۶ مرداد سال ۱۳۵۵ پیش رویتان است.

توافق سوریه و فلسطینی ها تیتر یک آن است که در سوتیتر مربوط به این خبر آمده است که طرح ۵ ماده ای شوروی برای اعلام آتش بس پذیرفته شد از سویی هم گروهی از مسیحیان و فلسطینی ها با توافق صلح مخالفت کردند.

عکس یک روزنامه هم به خبر حادثه ای اختصاص دارد که طی آن مادری دو فرزند خود را برای نجات از ساختمان آتش گرفته به بیرون پرتاب کرد.

این روزنامه صفحات ویژه گزارش‌های المپیک را هم در این شماره خود دارد و در تیتر مربوط به این رخداد آورده است که تیم کشتی ایران لرزان آغاز کرد.

از دیگر اخبار و تیترهای شاخص صفحه اول می‌توان به تعیین میزان مالیات اصناف، احداث خط آهن خوزستان - آذربایجان، آزاد شدن حفر چاه آب در تهران و آماده شدن پل هوایی دروازه دولت‌ تا ۳ روز دیگر.

IMG_20240727_070315_695

روزنامه را ورق زده به صفحه سوم‌ آن می رویم به خبری با عنوان فیات ۱۳۱ بازار ایران را تسخیر کرد برمی خوریم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

بازار اتومبیل وارداتی ایران بتدریج به تسخیر فیات ۱۳۱ که مشمول کاهش سود بازرگانی ویژه است در می آید. افزایش تعداد این مدل فیات که بصورت پراکنده و بوسیله افراد وارد ایران‌ می‌شود چشمگیر است و هر روز تعداد زیادی از این نوع اتومبیل در تهران مشاهده می‌شود.

فیات ۱۳۱ بعد از پژو ۵۰۴ - ال، سخت مورد توجه بازار اتومبیل ایران قرار گرفته و همه روزه تعدادی از آنان وارد می‌شود به نحوی که واردات آن از پژو ۵۰۴ - ال فزونی یافته است.

استقبال بازار ایران از این اتومبیل و هجوم افراد و دلال ها و واسطه های اتومبیل ایتالیا و کشورهای مجاور سبب شده که کارخانجات فیات در برنامه تولید خود تجدیدنظر کنند و ساخت بیشتری از این مدل در برنامه تولیدی خود قرار دهد.

از قیمت قطعی این اتومبیل اطلاع دقیقی در دست نیست معهذا بازار داد و ستد آن در ایران شیرین است.

IMG_20240727_070307_798

با وجود افزایش چشمگیر این نوع اتومبیل و اطلاعی که کارخانجات فیات از بازار گرم آن در ایران دارد‌ معهذا تصور می رود مسئولان امر تصمیم قاطعی برای ایجاد و تأسیس تعمیرگاههای مجاز برای برقراری سرویس و خدمات بعد از فروش اتخاذ نکرده اند و اگر هم‌ در این زمینه تصمیمی گرفته شده هنوز آثار آن در ایران مشهود نیست.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر