کد خبر: 194545
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۵ مرداد ۱۳۵۶؛

جزیبات وام یک میلیارد و ۲۰۰میلیون دلاری ایران به انگلیس/ مجموع کمک مالی ایران به دولت بریتانیا چقدر شد؟

آزاد شدن خرید و فروش زمین‌های غرب تهران که اطلاعات آنرا گامی برای رفع مشکل ۲۴ هزار مالک خوانده است، تیتر اول این روزنامه در روز چهارشنبه ۵ مرداد سال ۱۳۵۶ است. در گزارش امروز دیدبان تاریخ به خبر دریافت وام انگلیس از دولت ایران و قسط بندی آن می پردازیم

جزیبات وام یک میلیارد و ۲۰۰میلیون دلاری ایران به انگلیس/ مجموع کمک مالی ایران به دولت بریتانیا چقدر شد؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آزاد شدن خرید و فروش زمین‌های غرب تهران که اطلاعات آنرا گامی برای رفع مشکل ۲۴ هزار مالک خوانده است، تیتر اول این روزنامه در روز چهارشنبه ۵ مرداد سال ۱۳۵۶ است.

عکس یک روزنامه به جنگهای شدید بین سومالی و اتیوپی اختصاص دارد و اولتیماتوم انورسادات به قذافی هم تیتر بخش بین الملل این جریده است.

اما برنامه سفر زائران ۱۸ استان به عتبات و اعلامیه وزارت نیرو مبنی بر اینکه از روز شنبه خاموشی برق ۳ ساعت می‌شود دو خبر مهم دیگر این صفحه است. خبر دیگر هم‌ به سخنان وزیر علوم اختصاص دارد که گفته، سال آینده کنکور برگزار نخواهد شد و شرط ورود به دانشگاه‌ها معدل کتبی امتحان نهایی ششم است و اینکه داوطلبان اعزام به خارج علاوه بر زبان، باید مواد دیگری هم امتحان بدهند.

اما دو خبر فرا رسیدن موعد قسط سوم کمک مالی ایران به انگلستان و ماشینی شدن کندن قبر در بهشت زهرا را از صفحات داخلی روزنامه امروز اطلاعات انتخاب کرده ایم که متن هر دو خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240726_090451_653

قسط سوم کمک مالی ایران به انگلیس

یکی از کشورهای اروپایی که با وجود روندهای نه چندان امیدوار کننده در اقتصاد جهان توانسته است در ۶ ماه اول سال مسیحی جاری به اوضاع مالی خود سروسامان نسبی ببخشد انگلستان می باشد‌. بنا به اظهارنظر منابع آگاه، سرازیر شدن نفت دریای شمالی پس از سالها رنج و سرمایه گذاری در این جریان بی تاثیر نبوده است.

لازم است بخاطر بیاوریم که سه سال پیش دولت انگلستان اقدام به گرفتن وام از کشورهای مختلف جهان و از جمله ایران کرد و قرار شد تهران مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون دلار در سه قسط چهارصد میلیون دلاری در اختیار دولت انگلستان بگذارد. دو بخش اول این وام از طرف لندن دریافت شد ولی اکنون بخاطر بهبود نسبی وضع مالی انگلیس، تهران و لندن مشترکا توافق کرده اند قسط سوم این وام لغو گردد.

در لندن گفته می‌شود که انگلستان تا پایان سال‌ جاری مسیحی در داد و ستد خارجی و ذخیره ارزی خود می‌تواند رکوردی را که در سال‌های اخیر داشته است پشت سر گذارد.

IMG_20240726_090452_494

کندن قبر در بهشت زهرا ماشینی می‌شود

امتناع کارگران بهشت زهرا از ادامه کار با دستمزدهای کنونی و استخدام شدنشان در سایر جاها، متصدیان بهشت زهرا را ناچار کرده است برای کندن قبر به وسایل مکانیکی متوسل شوند. آنها تاکنون تعدادی ماشین ویژه قبرکنی خریده اند و آنها را بطور آزمایشی بکار گرفته اند.

به گفته مقام‌های بهشت زهرا هم اکنون روزانه بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ جنازه برای دفن به بهشت زهرا حمل می‌شود اما با وجود کمبود نیروی انسانی، آماده کردن بموقع قبور برای دفن اموات، دفن این تعداد با مشکل مواجه شده است و لذا به ناگزیر مسئولین بهشت زهرا اقدام‌ به خرید ماشین قبر کنی کرده اند.

IMG_20240726_090452_479

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر