کد خبر: 194185
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲ مرداد۱۳۵۷؛

ساختمان اولین تونل متروی تهران شروع شد

ترمیم کابینه دولت آموزگار برای سومین مرتبه و برکناری دکتر شیخ الاسلام‌زاده از وزارت بهداری، تیتر و خبرهای اصلی شماره امروز دوشنبه دوم مرداد سال ۱۳۵۷ روزنامه اطلاعات است. این روزنامه از افزایش ویزیت پزشکان بیمه خبر داده و از دگرگون شدن ضوابط سانسور فیلم نوشته است که اعضای نظارت بر نمایش فیلم تغییر می کنند و در این مورد نظام نامه خاصی تدوین می‌شود. اطلاعات همچنین خبر از خرید اتوبوس گاز سوز از شرکت مرسدس بنز برای شرکت واحد تهران تیتر زده است و اینکه به تدریج تمام اتوبوس‌های شرکت واحد گازسوز می شوند. روزنامه را ورق زده به صفحات داخلی آن می رویم خبر شروع ساخت اولین تونل متروی تهران جلب توجه می کند که با هم‌ متن این خبر را پس از ۴۶ سال مروری دوباره می کنیم؛

ساختمان اولین تونل متروی تهران شروع شد

ترمیم کابینه دولت آموزگار برای سومین مرتبه و برکناری دکتر شیخ الاسلام‌زاده از وزارت بهداری، تیتر و خبرهای اصلی شماره امروز دوشنبه دوم مرداد سال ۱۳۵۷ روزنامه اطلاعات است.

این روزنامه از افزایش ویزیت پزشکان بیمه خبر داده و از دگرگون شدن ضوابط سانسور فیلم نوشته است که اعضای نظارت بر نمایش فیلم  تغییر می کنند و در این مورد نظام نامه خاصی تدوین می‌شود.

اطلاعات همچنین خبر از خرید اتوبوس گاز سوز از شرکت مرسدس بنز برای شرکت واحد تهران تیتر زده است و اینکه به تدریج تمام اتوبوس‌های شرکت واحد گازسوز می شوند. خبر سوگواری مردم همدان برای آیت الله معصومی (آخوند ملاعلی همدانی) نیز تیتر دیگر صفحه اول این جریده عصرگاهی است.

روزنامه را ورق زده به صفحات داخلی آن می رویم خبر شروع ساخت اولین تونل متروی تهران جلب توجه می کند که با هم‌ متن این خبر را پس از ۴۶ سال مروری دوباره می کنیم؛

IMG_20240723_071740_441

همزمان با شروع ساختمان اولین تونل متروی تهران که از چندی پیش در منطقه شهستان پهلوی آغاز شده است در آینده نزدیک ساختمان نخستین ایستگاه راه آهن زیر زمینی تهران و حومه نیز شروع خواهد شد.

امروز گفته شد با اتمام کار حفاری و خاکبرداری قسمت اول از خط یک مترو، تونل گذاری این بخش از راه آهن شهری پایتخت آغاز شده است و به این ترتیب به زودی اولین ایستگاه آنهم احداث خواهد شد.

این بخش از خط یک دارای چهار ایستگاه در منطقه شهستان پهلوی است که ایستگاه اول در زیر بلوار شهبانو فرح، ایستگاه دوم در زیر میدان انقلاب، ایستگاه سوم در زیر بلوار داریوش بزرگ و ایستگاه چهارم در زیر بلوار محمدرضا شاه احداث می‌شود.

IMG_20240723_071740_807

پس از آن‌ بخش دوم از مسیر خط یک آغاز می‌شود که ایستگاه پنجم آن در میدان ۲۵ شهریور ساخته خواهد شد. خط یک مترو از میدان ۲۵ شهریور بسوی خیابان روزولت - سعدی - اکباتان - میدان سپه - خیابان خیام‌ - میدان شوش و سپس به سوی راه آهن تغییر مسیر می دهد و با خط دو مترو برخورد پیدا می کند.

ساختمان خط یک مترو که مجموعا دارای ۱۲ ایستگاه خواهد بود از نیمه دوم امسال وارد مرحله جدیدی می‌شود بدین معنی که عملیات حفاری و خاکبرداری به خیابانهای اصلی و شلوغ تهران خواهد رسید و در نتیجه باید بین مردم و ماموران راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از بوجود آمدن ترافیک و دردسرهای ناشی از آن همکاری بوجود آید.

فاصله ایستگاه‌های مترو از یکدیگر حدود ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ متر در نظر گرفته شده است و در پاره ای از خیابان‌ها که نقشه های آن نیز تاکنون تهیه شده، حفاری در روی خیابان و در پاره ای نقاط دیگر در زیر زمین انجام خواهد شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر