کد خبر: 193950
A
روزنامه‌گردی دیدبان تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۵۸؛

محمد منتظری ممنوع الخروج شد

هر گروهی آزادی را محدود کند اسلام را نشناخته. سخنان آیت الله طالقانی در اجتماع بزرگ صدها هزار تن در مراسم سالگرد شهدای۳۰ تیر، تیتر یک امروز کیهان در روز ۳۱ تیر سال ۱۳۵۸ است. آیت الله طالقانی همچنین گفته‌اند تا زمانی که افراد و گروه‌ها در خلاف مسیر انقلاب اسلامی حرکت نکنند حق توهین به آنها را نداریم. خبر ورود ۵ عضو کابینه به شورای انقلاب تیتر دیگر این روزنامه است.

محمد منتظری ممنوع الخروج شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هر گروهی آزادی را محدود کند اسلام را نشناخته. سخنان آیت الله طالقانی در اجتماع بزرگ صدها هزار تن در مراسم سالگرد  شهدای۳۰ تیر، تیتر یک امروز کیهان در روز یکشنبه ۳۱ تیر سال ۱۳۵۸ است. آیت الله طالقانی همچنین گفته اند تا زمانی که افراد و گروه‌ها در خلاف مسیر انقلاب اسلامی حرکت نکنند حق توهین به آنها را نداریم. خبر ورود ۵ عضو کابینه به شورای انقلاب تیتر دیگر این روزنامه است و اینکه ابوالحسن بنی صدر عضو شورای انقلاب اعلام کرده که محمدرضا سعادتی جاسوس نیست. کیهان امروز اسامی کاندیداهای جامعه روحانیت  قم برای مجلس خبرگان قانون اساسی را منتشر کرده و در خبری دیگر از وارد عمل شدن ارتش در منطقه بحرانی آذربایجان غربی گفته است. اما دو خبر از ممنوع الخروجی محمد منتظری از سوی بازپرس دادسرای تهران و اخبار جالب از حاشیه های اولین کنکور سراسری پس از انقلاب را برای این شماره دیدبان‌ تاریخ انتخاب کرده ایم که از نظر می گذرانید؛

IMG_20230722_072454_846

جوانترین و پیرترین ترین کنکوری امسال:

بعلت حذف شرط محدودیت سنی در کنکور امسال داوطلبان با سنین بسیار متفاوتی در کنکور شرکت کرده بودند بطوریکه ۳۳۹۴۳ داوطلب بالای ۳۰ سال و ۳۷۲۵ داوطلب کمتر از ۱۸ سال در کنکور امسال شرکت کردند. جوانترین شرکت کننده کنکور امسال، شهرام اعظم ۱۴ ساله متولد ۱۳۴۵ ایلام بود وی با دیپلم علوم‌تجربی در گروه علوم تجربی شرکت کرده بود. علیرضا احتشامی دیپلمه ادبی نیز که با دیپلم ادبی در گروه علوم انسانی و زبان‌های خارجی شرکت کرده بود با ۶۲ سال سن - متولد ۱۲۹۵ بروجرد- مسن ترین شرکت کننده کنکور دیروز بود. همچنین فاطمه تاج ایران ضرغامی خباز را با ۶۱ سال سن - متولد ۱۲۹۶ تهران - که با دیپلم خانه داری در گروه علوم انسانی و زبانهای خارجی شرکت کرده بود نیز می‌توان بعنوان مسن ترین شرکت کننده در کنکور دیروز نام برد.

IMG_20230722_072454_654

محمد منتظری ممنوع الخروج شد:

بازپرس دادسرای تهران بامداد امروز ضمن ارسال نامه ای به مسئولان فرودگاه مهرآباد دستور جلوگیری از خروج نامبرده را صادر کرد و از کلیه ماموران انتظامی و پاسداران انقلاب خواست تا نسبت به دستگیری محمد منتظری اقدام‌نمایند.

علی نیکوئی بازپرس دادسرای تهران پس از بیان این مطلب در خصوص اتهام خروج غیرمجاز محمد منتظری از طریق فرودگاه مهرآباد گفت؛ منتظری بر اساس ماده واحده به اتهام اخلال در نظم فرودگاه و ایجاد ترس و وحشت برای مسافران عازم خارج از کشور و همچنین اقدام مسلحانه و خروج غیرمجاز با استفاده از گذرنامه غیر ایرانی تحت تعقیب دادسرای تهران قرار دارد و ضمن نامه ای که امروز به مسئولان فرودگاه مهرآباد نوشته ام دستور داده ام تا اطلاع ثانوی از خروج نامبرده به خارج از کشور جلوگیری شود.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر