کد خبر: 193947
A
۲۵ سال پیش در چنین روزی؛

هاشمی رفسنجانی: خاتمی برخورد خشن با اعتراضات را اخیر را گردن سپاه انداخت

هاشمی رفسنجانی ۲۵ سال پیش در خاطرات روز پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۷۸؛ موضع خاتمی نسبت به برخورد خشن با اعتراضات آن زمان را روایت کرده است.

هاشمی رفسنجانی: خاتمی برخورد خشن با اعتراضات را اخیر را گردن سپاه انداخت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۵ سال پیش در خاطرات روز پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۷۸؛ موضع خاتمی نسبت به برخورد خشن با اعتراضات آن زمان را روایت کرده است.

تا ساعت پنج بعدازظهر در دفتر کوشک کار کردم بیشتر وقت به بررسی رسانه‌ها گذشت. نامه فرماندهان سپاه به رییس جمهور و بازداشت آقای کاظم شکری عضو شورای سردبیری روزنامه صبح امروز و مسائل آشوب‌ها و کوی دانشگاه استخوان‌بندی اصلی مطالب جراید است. مصاحبه‌های منوچهر محمدی، رحیم رضایی و غلامرضا مهاجری‌نژاد نیز گوشه‌هایی از عوامل آشوب را معرفی کرده است. ارتباط با ضد انقلاب خارج و گرفتن کمک مالی و هدایت از آن‌ها.

در رسانه‌های جمعی خبر انتشار نامه فرماندهان سپاه به نفع آقای سیدمحمد خاتمی تمام شده و باعث توجیه موضع ایشان در محکوم کردن آشوب‌ها و دستور تنبیه آن‌ها شده که نوعی اجبار را تداعی کرده از همین زمینه در داخل هم برای توجیه هواداران عصبانی استفاده می‌شود. 

شب آقای خاتمی به منزل ما آمد و توضیحاتی در مورد نحوه ورود شورای عالی امنیت ملی در ماجرای اخیر داد و از من خواست که در بعضی از جلسات مهم شورای عالی شرکت کنم و گفت آیت الله خامنه‌ای هم همین را خواسته‌اند، جواب صریحی ندادم. درباره پیام اخیر بیل کلینتون رییس جمهور آمریکا مذاکره شد. ایشان خیلی نگران نیست و منتظر مراجعت آقای خرازی از عربستان سعودی است که با توجه به موضع عربستان بررسی شود. از ناهماهنگی و تضاد در مسائل مهم امنیتی و اقتصادی و سیاست خارجی ناراحت است و نگران احتمال اعدام برای عوامل آشوب اخیر است و از ادامه بازداشت بعضی از دانشجویان دفتر تحکیم وحدت ناراضی است و تقصیر را به گردن سپاه می‌اندازد. هفته آینده به همدان می‌رود و فرصتی است برای ابراز نظر و تجدید اظهارات خاص.

در گزارش‌ها خبر اجرای برنامه‌ای کامل از تلویزیون آلمان درباره فائزه را خواندم او را امید زنان ایران معرفی کرده و شیطنت‌هایی هم دارد. دکتر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی در روزنامه نشاط خبری از ملاقات سران نهضت آزادی با من در سال ۱۳۶۰ را آورده و با بیان مطالب نادرست سوءاستفاده کرده است. یادداشت‌های من در مهرماه سال ۶۰ چیز دیگری دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر