کد خبر: 193786
A
۲۵ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از اختلاف‌نظر میان خاتمی و آیت‌الله خامنه‌ای

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۵ سال پیش در خاطرات روز چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۷۸؛ وجود یک سری از اختلاف‌نظرها میان رییس جمهوری وقت و آیت‌لله خامنه‌ی را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از اختلاف‌نظر میان خاتمی و آیت‌الله خامنه‌ای

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۵ سال پیش در خاطرات روز چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۷۸؛ وجود یک سری از اختلاف‌نظرها میان رییس جمهوری وقت و آیت‌لله خامنه‌ی را روایت کرده است.

آقای سیدمحمود علیزاده طباطبایی عضو شورای اسلامی شهر تهران آمد از حکم دادگاه در محکومیت خودش و نیز حکم ضعیف یک دادگاه دیگر علیه آقای محمدرضا نقدی انتقاد داشت. هر دو را غیر عادلانه و تحت تاثیر تعصبات جناحی و فرمایشی می‌داند. نقاط ضعف قوه قضاییه را توضیح داد. از آقای حسن احمدی مقدس قاضی دادگاه متهمان آشوب‌های اخیر نقل کرد که حدود ۲۰ نفر از آن‌ها استحقاق اعدام دارند.

اخوی محمد معاون اجرایی رییس جمهور آمد گفت؛ اغلب نیروهای چپ مدعی‌اند که خرابکاری توسط خود جناح راست انجام شده گفتم قضاوت نادرستی است. گفت آقای خاتمی رییس جمهور خیلی ناراحت و کلافه است گفته مکرر مرگ خودش را از خدا می‌خواهد‌. آقای کمال خرازی وزیر امور خارجه گفته‌ همه دستاوردها و تلاش‌ها در تشنج زدایی، با حوادث یک ماه اخیر از دست رفته است. از من خواست که بیشتر به مسائل کشور بپردازم چون دو جناح از حل مشکلات عاجزند.

دکتر حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی آمد گزارشی از اقدامات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را داد و گفت؛ اختلافات و نزاع‌های دو جناح و نیز اختلاف چپ و راست در درون وزارت اطلاعات مانع پیشرفت کار است و اختلاف نظر رهبری و رییس جمهور هم مشکل‌زا شده و گفت آقای یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان دیروز بطور غیر رسمی به ایران آمده و پیام رییس جمهور آمریکا به آقای خاتمی را آورده و درباره انفجار الخبر صریحا پاسداران ایران، حزب الله لبنان و حزب الله عربستان را مسئول دانسته و خواستار تحویل یا محاکمه آن‌ها شده و آقای خرازی به خاطر این مساله امروز به عربستان رفته. جای نگرانی است و نشان مایوس شدن آن‌ها از نتایج کار آقای خاتمی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر