کد خبر: 193691
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳۰ تیر ۱۳۵۶؛

اعلام شرایط ورود دانشجویان ایرانی به دانشگاه‌های آمریکا

روزنامه ۵۲ صفحه ای اطلاعات روز ۳۰ تیر سال ۱۳۵۶ پیش روی شماست. درخواست مجازات مسئولین خاموشی برق تیتر یک آن است. این روزنامه همچنین اضافه کرده که از فردا برق زیاد می‌شود و ساختن دومین نیروگاه سد رضا شاه کبیر آغاز شد و ۱۰۰ کارخانه هم برای تعطیلات تابستانی موافقت کردند.

اعلام شرایط ورود دانشجویان ایرانی به دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه ۵۲ صفحه ای اطلاعات روز پنجشنبه ۳۰ تیر سال ۱۳۵۶ پیش روی شماست. درخواست مجازات مسئولین خاموشی برق تیتر یک آن است. این روزنامه همچنین اضافه کرده که از فردا برق زیاد می‌شود و ساختن دومین نیروگاه سد رضا شاه کبیر آغاز شد و ۱۰۰ کارخانه هم برای تعطیلات تابستانی موافقت کردند.

این روزنامه از فروش یک جلد قرآن خطی به مبلغ ۸۰۰ هزار تومان خبر داده و از ضوابط استفاده از خدمات جنبی در مدارس دولتی نوشته است.

همچنین خبر افزایش جنگ بین اعراب و اسرائیل بواسطه طرح مناخیم بگین با رنگ قرمز در گوشه بالای صفحه قابل مشاهده است و اینکه فدائیان فلسطین چند نقطه اسرائیل را منفجر کردند.

اما شرایط جدید برای ورود دانشجویان ایرانی به دانشگاه‌های آمریکا یکی از خبرهای جالب صفحه اول اطلاعات امروز است که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240720_070139_583

شرایط ورود دانشجویان ایرانی به برخی دانشگاه‌های آمریکا آسان شد. بدنبال اعلام خبری، نمایندگان یازده دانشگاه آمریکایی برای مصاحبه با داوطلبان ایرانی ورود به این دانشگاهها و پذیرش آنها به ایران می آیند.

طبق گزارش خبرنگار دانشگاهی ما انتظار می رود  اقداماتی بعمل آید تا نمایندگان تعداد بیشتری از دانشگاه‌های آمریکا به ایران بیایند و دانشجویان خود را مستقیما در ایران انتخاب کنند. این نخستین بار است که دانشجویان ایرانی بطور مستقیم و نه مانند گذشته از روی نمرات و از طریق مکاتبه انتخاب شوند. به گفته مقامات آموزش عالی، این امر سبب می‌شود که دانشجویان برجسته تری به دانشگاه‌ها راه یابند.

داوطلبانی که در امتحان اعزام دانشجو قبول شده اند و میانگین نمرات سه سال آخر دبیرستان آنها از ۱۴ به بالا می باشد می توانند از ۲۱ مردادماه برای دریافت پذیرش و مصاحبه با نمایندگان دانشگاه‌های آمریکایی به مرکز جدید صدور ویزای تحصیلی به دبیرستان تخت جمشید مراجعه نمایند.

IMG_20240720_070135_336

خبرنگار آموزش عالی ما می نویسد در آمریکا درحدود سه هزار موسسه آموزشی است که در اکثر آنها دانشجویان ایرانی به تحصیل اشتغال دارند و بدین ترتیب انتظار می رود که وزارت علوم و سازمان دانشجویان کشور با تعداد دیگری از آنها مذاکره نماید که آن‌ها هم به سبک این چند دانشگاه و دانشکده ترتیب بهتری برای پذیرش دانشجوی ایرانی اتخاذ نمایند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر