کد خبر: 193368
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۵۷؛

صادرات گاز مایع ایران‌ به آمریکا به مدت ۲۰ سال

روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات روز سه شنبه ۲۷ تیر سال ۱۳۵۷، تیتر یک خود را به سخنان سناتور مژدهی رهبر جناح پیشرو در یک اجتماع حزبی اختصاص داده که گفته است نارضایی آشکار و پنهان برای ما قابل تحمل نیست. وی همچنین اضافه کرده که جامعه از مشکلاتی رنج می برد که شبیه جوامع مترقی نیست. آغاز صادرات گاز مایع ایران به آمریکا از اوایل سال ۱۹۸۲ میلادی(زمستان سال ۱۳۶۱ شمسی) یکی از خبرهای مهم‌ صفحات داخلی اطلاعات امروز است. آمریکا روزانه ۳۰۰ میلیون فوت مکعب گاز مایع وارد خواهد کرد‌. استخراج اولیه گاز مایع ایران از اوایل سال ۱۹۸۲ آغاز می‌شود و استخراج منظم آن از سال ۱۹۸۳ خواهد بود که مدت ۲۰ سال - تا سال ۱۳۸۲ شمسی- بطول خواهد انجامید. این گاز که از منطقه فارس استخراج می‌گردد در یک کارخانه شناور که بوسیله نروژ ساخته شده به گاز مایع تبدیل می‌گردد و سپس صادر می‌شود.

صادرات گاز مایع ایران‌ به آمریکا به مدت ۲۰ سال

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات روز سه شنبه ۲۷ تیر سال ۱۳۵۷، تیتر یک خود را به سخنان سناتور مژدهی رهبر جناح پیشرو در یک اجتماع حزبی اختصاص داده که گفته است نارضایی آشکار و پنهان برای ما قابل تحمل نیست. وی همچنین اضافه کرده که جامعه از مشکلاتی رنج می برد که شبیه جوامع مترقی نیست.

این روزنامه در خبر دیگر خود از محاکمه هژبر یزدانی سرمایه دار معروف خبر داده که علت آن تصرف عدوانی میلیدنها متر زمین و عدم تمکین از رای دادگاه است.

IMG_20240717_080529_812

افزایش میزان وام مسکن کارگران، شکسته شدن اعتصاب سینما داران، پرتاب ۲ موشک بسوی سفارت ایران در بیروت، پرداخت کارانه معلمان تهران از شنبه و اینکه افراد سرشناس از پرو کوکائین وارد ایران می کردند از جمله تیترها ودخبرهای مهم این جریده عصرگاهی هستند.

اما آغاز صادرات گاز مایع ایران به آمریکا از اوایل سال ۱۹۸۲ میلادی(زمستان سال ۱۳۶۱ شمسی) یکی از  خبرهای مهم‌ صفحات داخلی اطلاعات امروز است که متن خبر فوق بدین شرح می باشد؛

IMG_20240717_080530_212

آمریکا روزانه ۳۰۰ میلیون فوت مکعب گاز مایع وارد خواهد کرد‌. خریداران این گاز دو شرکت کلمبیا و نچرال گس هستند که پیشنهاد خرید آنرا به وزارت انرژی آمریکا تسلیم کرده اند.

این خبر را هفته نامه پترولیوم اینتلیجنس در شماره اخیر خود منعکس کرده و اضافه کرده است که استخراج اولیه گاز مایع ایران از اوایل سال ۱۹۸۲ آغاز می‌شود و استخراج منظم آن از سال ۱۹۸۳ خواهد بود که مدت ۲۰ سال - تا سال ۱۳۸۲ شمسی- بطول خواهد انجامید.

این هفته نامه اضافه می کند که این گاز که ار منطقه فارس استخراج می‌گردد در یک کارخانه شناور که بوسیله نروژ ساخته شده به گاز مایع تبدیل می‌گردد و سپس صادر می‌شود.

هفته نامه پترولیوم اینتلیجنس از قول خریداران آمریکایی می نویسد گاز مایع ایران در حال حاضر بهترین نوع گاز است که آنها شدیدا بدان نیاز دارند‌. از سوی دیگر گاز ایران بعلت خوب بودن کیفیت، بهای کمتری را برای تبدیل مجدد به گاز مایع در بر خواهد داشت.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر