کد خبر: 193283
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۶ تیر ۱۳۵۴؛

دو خطه کردن راه آهن کشور آغاز شد

روزنامه اطلاعات روز یکشنبه، ۲۶ تیر سال ۱۳۵۴ پیش روی شماست. عکس یک روزنامه به مذاکرات رهبران ایران و مکزیک از فردا در تهران اختصاص دارد. محمدرضا شاه پهلوی هم در سخنانی گفته است حقایق اوضاع را باید برای جوانان توضیح داد. وی همچنین گفته که تار عنکبوتی را که هر دستگاه روز به روز به دور خودش می کشد باید بشکافیم.

دو خطه کردن راه آهن کشور آغاز شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه اطلاعات روز یکشنبه، ۲۶ تیر سال ۱۳۵۴ پیش روی شماست.

عکس یک روزنامه به مذاکرات رهبران ایران و مکزیک از فردا در تهران اختصاص دارد.

محمدرضا شاه پهلوی هم در سخنانی گفته است حقایق اوضاع را باید برای جوانان توضیح داد. وی همچنین گفته که تار عنکبوتی را که هر دستگاه روز به روز به دور خودش می کشد باید بشکافیم.

اما تیتر یک روزنامه امروز اطلاعات اختصاص دارد به مهمترین مساله روز کشور یعنی گرانفروشی که تیتر زده ۳ سازمان، مامور اجرای کاهش قیمت‌ها شدند. در ادامه این تیتر هم آمده که مغازه گرانفروشان بدون رای دادگاه بسته می‌شود و وضع قیمت ۶۴۰ قلم‌ کالای ضروری روشن شد. کمیته ملی حمایت از مصرف کننده هم اعلام داشته که کاهش قیمت کالاها باید بر مبنای قیمت واقعی باشد نه قیمت‌های فعلی.

IMG_20240716_090746_266

خبر مهم دیگر روزنامه به اعلام نحوه واگذاری سهام کارخانه ها به مردم اختصاص یافته است که بنا به گفته هوشنگ انصاری، به هر کارگر ۱۰۰ هزار ریال و به هر کشاورز ۵۰ هزار ریال وام ده ساله پرداخت می‌شود. گویا ارزیابی سهام کارخانه ها نیز بر اساس اظهارنامه مالیاتی آنها انجام می گیرد و شرکت‌های مختلط ایرانی و خارجی نیز باید سهام خود را به مردم عرضه کنند.

اما دوخطه و برقی کردن راه آهن کشور یکی از خبرهای جالب صفحات داخلی شماره امروز اطلاعات است که متن آن به شرح زیر می باشد؛

مقدمات دوخطه و برقی کردن راه آهن کلیه خطوط کشور آغاز شد‌. مهندسین مشاور ژاپنی مطالعه و تهیه پیشنهاد برای دوخطه کردن راه آهن تهران - مشهد را آغاز کردند.

همچنین بر اساس طرحی که اجرای آن بزودی توسط مهندسین مشاور آلمانی آغاز می‌شود راه آهن قم - اصفهان - کارخانه ذوب آهن دوخطه و برقی خواهد شد. فاز اول دوخطه کردن راه آهن مسیر بندرعباس - بندر بوشهر - بندر عسلویه - اهواز توسط مهندسین مشاور فرانسوی آغاز شده است و خط آهن این مسیر در آینده برقی خواهد شد.

مطالعه و بررسی برای دوخطه و برقی کردن مسیر راه آهن تهران - تبریز که بعهده مهندسین مشاور انگلیسی گذاشته شده است نیز پایان یافته و بزودی فاز اول آن آغاز خواهد شد.

IMG_20240716_090745_640

همزمان با آغاز اجرای طرحهای دوخطه و برقی کردن خطوط راه آهن، وزارت راه و ترابری قرارداد احداث سیصد کیلومتر راه را با پیمانکاران مبادله کرد. راههایی که بر اساس قراردادهای جدید این وزارتخانه با پیمانکاران بزودی عملیات ساختمانی آنها آغاز خواهد شد به شرح زیر است.

مشهد - کلات نادری بطول ۳۶ کیلومتر

ریگان- بزمان بطول ۴۹ کیلومتر

گرمی - بیله سوار بطول ۱۳۳ کیلومتر

و ۹۱ کیلومتر از راه مشهد - نیشابور.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر