کد خبر: 193065
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۵۷؛

۸۰ درصد دانش آموزان با شیر تغذیه خواهند شد/فلسطینی‌ها ۲۹ سرباز حافظ صلح ایرانی را اسیر کردند‌

طی زد و خوردهایی که در جنوب لبنان رخ داد‌ فلسطینی‌ها ۲۹ سرباز ایرانی را اسیر کردند‌. این خبر تیتر یک روزنامه ۳۲ صفحه ای اطلاعات روز شنبه ۲۴ تیر سال ۱۳۵۷ است. اطلاعات اضافه کرده که برای آزادی این سربازان میان الفتح و نیروهای افراطی فلسطین زد و خورد سختی در گرفت. اما سربازان ایرانی و ۱۱ سرباز دیگر پاسدار صلح پس از ۵ ساعت اسارت بوسیله الفتح آزاد شدند.

 ۸۰ درصد دانش آموزان با شیر تغذیه خواهند شد/فلسطینی‌ها ۲۹ سرباز حافظ صلح ایرانی را اسیر کردند‌

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ طی زد و خوردهایی که در جنوب لبنان رخ داد‌ فلسطینی‌ها ۲۹ سرباز ایرانی را اسیر کردند‌. این خبر تیتر یک روزنامه ۳۲ صفحه ای اطلاعات روز شنبه ۲۴ تیر سال ۱۳۵۷ است. اطلاعات اضافه کرده که برای آزادی این سربازان میان الفتح و نیروهای افراطی فلسطین زد و خورد سختی در گرفت. اما سربازان ایرانی و ۱۱ سرباز دیگر پاسدار صلح پس از ۵ ساعت اسارت بوسیله الفتح آزاد شدند.

IMG_20240714_083749_233

اطلاعات از هفته وحشتناک برای مسافران دریای شمال هم نوشته که ۲۲ قربانی گرفته است. یکی از قربانیان دریا یک آمریکایی بود و ۵ آمریکایی هم از غرق شدن نجات پیدا کردند. ۴ دختر ۱۷ تا ۲۲ ساله تهرانی هم یکجا غرق شدند.

از دیگر تیترهای صفحه اول این روزنامه می‌توان به میزان فوق العاده شغل جدید معلمان، افزایش خرید و فروش املاک و اعلام ضوابط افزایش حقوق کارمندان اشاره کرد.

خبر جالب دیگر روزنامه هم به آدم ربایان هلندی اختصاص دارد که میلیونها فلورن هلندی را بوسیله یک صرافی در تهران به تومان تبدیل کردند.

به صفحه آخر روزنامه می رویم به خبری با عنوان ۸۰ درصد دانش آموزان تا سه سال آینده - ۱۳۶۰ شمسی - با شیر تغذیه خواهند شد بر می خوریم که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

در اجرای برنامه جدید تغذیه رایگان در برنامه ششم عمرانی کشور، ۷۰ تا ۸۰ درصد دانش آموزان کشور زیر پوشش تغذیه با شیر قرار خواهند گرفت.

این مطلب را مدیر عامل کارخانه شیر پاستوریزه تهران اعلام کرد و افزود در سال اول تغذیه فقط ۵ درصد کل دانش آموزان مشمول فرمان،  با شیر تغذیه شدند در حالیکه در سال ۳۶_۳۷ این رقم به ۲۲ درصد کل دانش آموزان رسید و چون یک روز در میان به بچه ها شیر داده شد، تقریبا ۴۴ درصد کل دانش آموزان کشور توانسته اند از شیر استفاده کنند‌.

IMG_20240714_084024_208

وی افزود؛ کارخانه شیر دانش آموزان تهران با ظرفیت ۱۵۰ تن قادر است روزانه قریب ۶۰۰ هزار دانش آموز را با شیر استریل تغذیه کند و با در نظر گرفتن تعداد دانش آموزان و علیرغم کارکرد شبانه روزی کارخانه، ضرورت ایجاد یک کارخانه ۲۵۰ تنی دیگر که قادر به تولید شیر برای یک میلیون دانش آموز باشد از مدتی قبل احساس شد. این کارخانه در سه سال آینده شروع به کار می کند.

از سویی میزان تولید شیر در ده کارخانه واقع در مراکز و استانها بشرح زیر گزارش شده است؛

استان‌های خراسان، تبریز، اصفهان، شیراز، گرگان و رشت هر یک ۴۰۰ هزار  تن.

زنجان، همدان، خرم آباد، دزفول و کرمان نیز هر یک ۲۰۰ هزار تن شیر مورد نیاز تغذیه دانش آموزان را تولید می کنند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر