کد خبر: 193026
A
۲۵ سال پیش در چنین روزی؛‌

روایت هاشمی رفسنجانی از راهیپمایی مردم در مخالفت با حوادث دانشگاه‌ها

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۵ سال پیش در خاطرات روز چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۷۸، تجمع و راهپیمایی در راستای حمایت از انقلاب و مخالفت با انتقادات و حوادث دانشگاه‌ها توسط مردم را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از راهیپمایی مردم در مخالفت با حوادث دانشگاه‌ها

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۵ سال پیش در خاطرات روز چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۷۸، تجمع و راهپیمایی در راستای حمایت از انقلاب و مخالفت با انتقادات و حوادث دانشگاه‌ها توسط مردم را روایت کرده است. 

مصاحبه کوتاه آقای سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور درباره انحراف در حرکت دانشجویان و لزوم جلوگیری از خشونت‌ها و خرابکاری‌ها باعث خشم ضدانقلاب شده است. رادیو بی بی سی انگلیس امروز اعلام کرد که آقای خاتمی از خواست اکثریت دانشجویان فاصله گرفته. گویا رهبری از آقای خاتمی خواسته اند که چنین مصاحبه ای بکند. بیانیه تند و قاطع رهبری هم ضدانقلاب و خارجی ها را وادار به عکس العمل واداشته است. می گویند حاکمیت ایران به سرکوب و خشونت ادامه می دهد. 

امروز در سراسر ایران برای تقویت ارکان نظام و رهبری به خاطر جبران اهانتها و انتقادهای مخالفان و دشمنان و حوادث دانشگاهها تجمع و راهپیمایی بود و حضور مردم خیلی بیش از انتظار و هیجان و شور مردم بیش از راهپیمایی معمولی بود. عفت که خودش به دانشگاه تهران - مرکز اجتماع - رفته‌ بود تلفنی گفت حضور کمی و کیفی مردم خیلی زیاد است و مردم عکسی از آقای سیدمحمد خاتمی همراه ندارند و اینکه گروههای دوم خردادی اعلان کرده اند ولی بلندگوی مراسم شعار حمایت از دولت هم گاهی می دهد.

در رسانه های خارجی هم اعتراف به حمایت وسیع مردم از انقلاب و رهبری آمده است البته با نوعی بینش و موضع گیری و تفسیرهای انحرافی و بعضی گفته‌اند که برنده حوادث اخیر محافظه کارانند که موضع خود را تقویت کردند و ضرر عمده متوجه آقای خاتمی و جناح دوم خرداد است. 

عصر آقای مسیح مهاجری مشاور اجتماعی رئیس جمهور و مدیر روزنامه جمهوری اسلامی آمد درباره حوادث دانشگاهها و بهره برداری بهتر از شکست ضدانقلاب مذاکره شد و از وسعت و عمق تظاهرات امروز گفت و اضافه کرد که گروه‌هایی علیه آقای خاتمی شعار می دادند و در مواردی عکس او را پاره کرده اند. معتقد است که دولت در حوادث دانشگاهها مسئول است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر