کد خبر: 192952
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۳ تیر ۱۳۵۵؛

چهره رؤسای جمهور آمریکا بر قالی ایرانی

گزارش‌های ستاد ویژه خبری اطلاعات از تل زعتر و اینکه فدائیان فلسطینی خط محاصره را شکستند و مصاحبه اختصاصی با فرمانده مدافعان تل زعتر زیر رگبار مسلسل و اینکه تونلهای پایان‌ناپذیر بتونی تل زعتر، زرادخانه عظیم مدافعان فلسطینی است خبر و تیتر اول روزنامه ۴۴ صفحه ای اطلاعات روز چهارشنبه ۲۳ تیر سال ۱۳۵۵ است.

چهره رؤسای جمهور آمریکا بر قالی ایرانی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ گزارش‌های ستاد ویژه خبری اطلاعات از تل زعتر و اینکه فدائیان فلسطینی خط محاصره را شکستند و مصاحبه اختصاصی با فرمانده مدافعان تل زعتر زیر رگبار مسلسل و اینکه تونلهای پایان‌ناپذیر بتونی تل زعتر، زرادخانه عظیم مدافعان فلسطینی است خبر و تیتر اول روزنامه ۴۴ صفحه ای اطلاعات روز چهارشنبه ۲۳ تیر سال ۱۳۵۵ است.

خبر دیگر روزنامه اختصاص دارد به امتحان ۱۷ هزار نفر در تهران و شیراز برای تحصیل در خارج در روز جمعه. هویدا هم بعد از مذاکره با مقامات عالیرتبه شوروی اعلام کرده که نظریات ایران و شوروی بهم نزدیک است. اطلاعات از شماره امروز خود هم صفحات ویژه ای را به بازی‌های المپیک اختصاص داده است.

روزنامه را ورق میزنیم به صفحه سوم‌ آن می رویم به خبری با عنوان ترسیم چهره رؤسای جمهور آمریکا بر قالی ایرانی بر می خوریم که متن این خبر را در ادامه ملاحظه می فرمایید؛

IMG_20240713_072450_353

بافت قطعه فرش نفیس و هنرمندانه ای که توسط احمد رضایی یکی از هنرمندان چیره دست قالیباف ایران بمناسبت دویستمین سال استقلال آمریکا تهیه شده به پایان رسید و بافنده این قطعه فرش که اصولا در زمینه بافت فرشها و قالیجه های نفیس از چهره مشاهیر ایران و جهان کار می کند به سفارش شرکت فرش، بافت قالیچه ای بسیار ظریف و نفیس و زیبا از چهره علیاحضرت شهبانوی ایران را آغاز کرد.

قالیچه زیبایی که بمناسبت پایان دو قرن استقلال آمریکا بافته شده به حدی ظریف و زیباست که از لحاظ هنر و ظرافت کار قالیبافی نمی‌توان قیمتی بر آن گذاشت.

ابعاد این قطعه فرش دو متر و ۲۰ سانتی متر است و بنا به اظهار آقای رضایی تهیه کننده آن، در مدت دو سال با هزینه ای بیش از یکصد و شصت هزار تومان بافته شده است.

طرح و نقشه این قالیچه نفیس بوسیله منوچهر رضایی فرزند وی تهیه گردیده و در بافت آن پنج میلیون گره زده شده و رنگ قالیچه که در زمینه کلی مغز پسته ای و نقش‌های آن هر کدام از یک رنگ متفاوت می باشد از ترکیب یکصد و بیست رنگ تشکیل شده است.

در این قالیچه بسیار ظریف و زیبا که می‌توان گفت شاهکار قالیبافی و کلکسیونی از چهره رؤسای جمهور ایالات متحده آمریکا است چهره ۳۶ رئیس جمهور آمریکا که از بدو استقلال تاکنون عهده دار ریاست جمهوری ایالات متحده بوده اند از بالا به پایین به ترتیب از واشنگتن تا نیکسون در ابعاد کوچک و خشتی نقش بسته که اسامی هر یک از آنها و سال‌های مدت ریاست جمهوری آنان با حروف لاتین کاملا مشخص می باشد.

IMG_20240713_072453_523

درست وسط این قالیچه نقش مجسمه آزادی و پرچم آمریکا در زمینه آبی آسمانی و در وسط وحاشیه بالای آن آرم آمریکا در یک دایره و سال ۱۹۷۶ میلادی و ۲۵۳۵ شاهنشاهی که پایان کار تهیه آن‌ می باشد  بافته شده است. در وسط حاشیه پایین آن نیز سال شروع بافت این قطعه فرش نفیس و ظریف که ۱۹۷۴ میلادی است و نام بافنده آن احمد رضایی با حروف لاتین به طرزی بسیار زیبا مشخص است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر