کد خبر: 192877
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۲ تیر ۱۳۵۶؛

دوقلوهای بهم چسبیده بوطن بازگشتند

خبر داغ روزنامه اطلاعات روز چهارشنبه ۲۲ تیر سال ۱۳۵۶ به محکوم به اعدام‌ شدن ۳ مهاجم مهر ویلا اختصاص دارد. اطلاعات همچنین خبر داده که اعلام اسامی قبولشدگان کنکور بعلت قطع برق به تاخیر افتاده و شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های خصوصی جدید هم اعلام‌ شده است. این روزنامه در خبری دیگر از عرضه قرآن صوتی به بازار خبر داده و از تصویب شدن لایحه مالک و مستاجر هم نوشته است. دوقلوها به تهران بازگشتند‌. این خبر یکی دیگر از تیترهای صفحه اول اطلاعات امروز است که در گزارش دیدبان تاریخ به آن می پردازیم

 دوقلوهای بهم چسبیده بوطن بازگشتند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شاهنشاه از وضع برق ناراضی هستند‌‌. تیتر اول روزنامه اطلاعات روز چهارشنبه ۲۲ تیر سال ۱۳۵۶ نقل قولی است از رئیس دفتر مخصوص محمدرضا شاه پهلوی که به نقل از وی گفته است رشد و توسعه سریع کشور نمی تواند توجیهی برای کوتاهی ها باشد.

خبر داغ روزنامه هم به محکوم به اعدام‌ شدن ۳ مهاجم مهر ویلا اختصاص دارد. اطلاعات همچنین خبر داده که اعلام اسامی قبولشدگان کنکور بعلت قطع برق به تاخیر افتاده و شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های خصوصی جدید هم اعلام‌ شده است. این روزنامه در خبری دیگر از عرضه قرآن صوتی به بازار خبر داده و از تصویب شدن لایحه مالک و مستاجر  هم نوشته است.

دوقلوها به تهران بازگشتند‌. این خبر یکی دیگر از تیترهای صفحه اول اطلاعات امروز است که متن که آن در صفحه چهارم روزنامه چاپ شده، به شرح زیر می باشد؛

سرانجام پس از ۲۵ روز نگرانی برای تعیین سرنوشت جداسازی دوقلوهای بهم چسبیده ایرانی، در ساعت هشت بعدازظهر دیروز، دوقلوها به تهران بازگشتند.

دکتر رحمت الله صفائیان پزشک جراح ایرانی و نماینده مجله جوانان در فرودگاه اظهار داشت کوششهایی را که روزنامه اطلاعات و مجله جوانان و برنامه حمایت از خانواده های بی سرپرست برای نجات لاله و لادن از وضع موجود آغاز کردند نباید تمام شده دانست.

IMG_20240712_110613_659

دوقلوها آمدند

مسئولین مجله جوانان و برنامه حمایت از خانواده های بی سرپرست برای اینکه ازدحامی در فرودگاه ایجاد نشود و لاله و لادن مضطرب نشوند ساعت ورود و برنامه پرواز آنها را کاملا مخفی نگه داشته بودند.

IMG_20240712_110613_853

مصاحبه با دکتر صفائیان:

دکتر رحمت الله صفائیان که در تمام مدت بیست و پنج روز با همراهی خانم‌ حکیمیان نماینده برنامه حمایت از خانواده های بی سرپرست و مهدی ذکایی خبرنگار مجله جوانان و خانم صباغ پرستار مخصوص در کنار دوقلوها زندگی می کرد و مسئولیت سنگینی در هیات پزشکان داشت در فرودگاه برای خبرنگاران اطلاعات و مجله جوانان فاش کرد که امید ما جراحان از جداسازی لاله و لادن قطع نشده است.

دکتر صفائیان گفت؛ پزشکان آلمانی می خواستند عمل جداسازی را انجام دهند ولی وفتی از تهران اطلاع داده شد که هیچگونه ریسکی در عمل نشود، یک جلسه مهم و محرمانه با حضور پروفسور ﷼روت گین در قسمت اعصاب و پروفسور ویل اشمیت در قسمت جراحی پلاستیک و اینجانب در قسمت جراحی معمولی و میکروشیروگی تشکیل شد.

در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که با اینکه آزمایشات به نحو احسن انجام شده، اما برای اینکه آخرین آزمایش یک جراحی کوچک است انجام گیرد باید لاله و لادن مدتی در یک خانواده زندگی کنند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر