کد خبر: 192716
A
۲۵ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای ا رفع توقیف روزنامه سلام

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۵ سال پیش در خاطرات روز یکشنبه، ۲۰ تیر ۱۳۷۸، مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با رفع توقیف روزنامه سلام به علت «فتنه‌گری» را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از  مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای ا رفع توقیف روزنامه سلام

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۵ سال پیش در خاطرات روز یکشنبه، ۲۰ تیر ۱۳۷۸، مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای بارفع توقیف روزنامه سلام به علت «فتنه‌گری» را روایت کرده است. 

شب میهمان رهبری بودم بیشتر صحبت‌ها درباره اوضاع دانشگاه‌ها و شرارت‌های سیاسی بود. 

رهبری گفتند عصر جمعی از وزراء آمدند و خواستند که روزنامه سلام را آزاد کنیم و آقای هدایت لطفیان فرمانده ناجا را عزل کنیم و بیانیه ای در مورد تجاوز به کوی دانشگاه و دلجویی از دانشجویان بدهیم. جواب داده‌اند که لطفیان را عزل نمی‌کنند چون بی‌گناه است. با آزاد شدن روزنامه سلام‌ هم موافق نیستند چون فتنه می‌کند گرچه دادگاه بدون اطلاع ایشان اقدام کرده و اکنون هم خود دادگاه تصمیم می‌گیرد. از استعفای صوری و سیاسی دکتر مصطفی معین وزیر فرهنگ و آموزش عالی ناراضی بودند و نیز از پس گرفتن شکایت سلام توسط آقای علی یونسی وزیر اطلاعات عصبانی بودند و از بیانیه آقایان عبدالکریم موسوی اردبیلی و حسینعلی منتظری در مورد دانشگاه‌ها‌. و معتقدند آقای موسوی اردبیلی مشکل شخصی با رهبری را در بیانیه منعکس کرده است. 

گفتند فردا سخنرانی دارند و درباره حوادث جاری و دلجویی از دانشجویان و انتقاد از سوءاستفاده ها و فریب خوردگان و عامل دست اجانب شدن ها و تقویت نیروی انتظامی صحبت می کنند. در این باره مشاوره شد. 

رهبری گفتند‌ امروز دو نفر از سران دفتر تحکیم‌ به دفتر ایشان آمده‌اند و اینکه مهار از دستشان در رفته ناراحت بودند و خواسته‌اند که رهبری با پذیرش عزل آقای لطفیان و آزادی روزنامه سلام و هفته‌نامه پیام دانشجو به آن‌ها کمک کنند‌ که به غائله خاتمه بدهند. از طرح خواسته‌های نادرست ناراحتند و راه برگشت ندارند. نصیحتشان کرد‌ه‌اند که دست از لجاجت بردارند تقاضا کرده‌اند که اجساد کشته شده‌هایشان را برای تشییع تحویل بگیرند و اکنون اعلام‌ شده کشته ندارند و تبلیغاتشان دروغ درآمده با ادعای کشته شدن جمعی دانشجو تبلیغ و تحریک کرده‌اند و شورای عالی امنیت ملی هم اعلام کرده که جز یک افسر وظیفه ناجا کشته ندارند.

برای خواب به دفترم رفتم‌. دیر وقت آقای مهدی کروبی تلفن کرد و وقت فوری خواست نگران مطالب سخنرانی فردای رهبری است. بعد از گزارش وزرای دولت از مطالب ملاقات رهبری نگران شده‌اند گفتم فردا صبح بیایند. شب به خاطر خواندن گزارش ها کم خوابیدم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر