کد خبر: 192652
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۰ تیر ۱۳۵۶؛

دو قلوهای بهم‌ چسبیده ایرانی به وطن باز می گردند

روزنامه اطلاعات روز دوشنبه ۲۰ تیر سال ۱۳۵۶ از افزایش منطقه ای قیمت زمین در شهرستانها خبر داده که ارزش معاملاتی در این مناطق بین ۵۰ تا ۲۰۰ درصد اضافه شده است. این روزنامه در تیتر یک خود هم‌ خبر داده، پروانه جدیدی برای ساختمان به متقاضیان که پرونده آنها تکمیل نشده داده می‌شود، و اینکه از سال‌جاری اجازه شروع ساختمان جدید داده نخواهد شد.

دو قلوهای بهم‌ چسبیده ایرانی به وطن باز می گردند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه اطلاعات روز دوشنبه ۲۰ تیر سال ۱۳۵۶ از افزایش منطقه ای قیمت زمین در شهرستانها خبر داده که ارزش معاملاتی در این مناطق بین ۵۰ تا ۲۰۰ درصد اضافه شده است.

این روزنامه در تیتر یک خود هم‌ خبر داده، پروانه جدیدی برای ساختمان به متقاضیان که پرونده آنها تکمیل نشده داده می‌شود، و اینکه از سال‌جاری اجازه شروع ساختمان جدید داده نخواهد شد.

شرایط تازه پرداخت فوق العاده شغل به کارمندان، خبر دیگر این جریده عصرگاهی است که در ادامه آن آمده است به کارمندانی که شرایط احراز مشاغل مورد تصدی خود را ندارند ۸۰ درصد فوق العاده شغل پرداخت می‌شود.

IMG_20240710_071627_802

ربوده شدن هواپیمای شوروی با ۷۲ مسافر که رباینده آنرا به فنلاند برده و تقاضا کرده به سوئد برود یکی از تیترهای داغ اطلاعات امروز است. خبر جالب دیگر روزنامه به گشایش موزه عباس مسعودی مؤسس روزنامه اطلاعات اختصاص دارد.

اما بازگشت دوقلوهای ایرانی به وطن با توجه به نظرات مردم و دلایل پزشکی یکی از خبرهای مهم‌ اطلاعات است که متن خبر فوق که در صفحه چهارم روزنامه منتشر شده به شرح زیر میباشد؛

امروز مجله جوانان و موسسه اطلاعات که طرح برنامه جداسازی دوقلوهای بهم‌ چسبیده ایرانی را به مرحله اجرا گذاشته بود و برنامه حمایت از خانواده های بی سرپرست که سرپرستی دوقلوها را بعهده دارد طی انتشار یک اطلاعیه مشترک اعلام داشتند با توجه به نظرات مردم و بنا به دلایل پزشکی و انسانی از انجام عمل جراحی برای جداسازی لاله و لادن منصرف شده و دستور بازگشت به اکیپ ایرانی را مخابره کرده اند.

IMG_20240710_071627_419

در این اطلاعیه‌ تاکید شده است هر زمان که علم‌ پزشکی بتواند تضمین های محکم تری برای سلامت لاله و لادن بدهد، دوقلوها تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت.

در اطلاعیه مجله جوانان آمده است، هدف این مجله و برنامه حمایت از خانواده های بی سرپرست در اعزام دوقلوها این بوده است که لاله و لادن از وضع دردناک چسبیدگی خلاص شده و هر دو نفر با سلامت کامل مراجعت نمایند. اما آزمایشاتی که در بیمارستان دانشکده پزشکی بن تحت نظر پروفسور روت گین و پروفسور وایت اشمیت و دکتر رحمت الله صفائیان صورت گرفت نشان داد که چنانچه عمل جداسازی صورت گیرد به احتمال زیاد ۸۰ درصد، یکی باید فدای دیگری شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است، آمارهای مربوط به زندگی دوقلوهای بهم چسبیده از ناحیه سر نشان می داد که اکثریت در سنین هفت سالگی بعلت ایجاد نارسایی مغزی در می گذشتند اما آزمایشات اخیر درباره لاله و لادن نشان داد که خوشبختانه آنها از نظر سازمان مغزی و مخچه و گردش خون در یک وضع استثنایی هستند و می‌توانند تا زمانی که علم پزشکی قادر به انجام جداسازی سینوس مشترک مغزی آنها شود به زندگی ادامه دهند و این موضوع دلیل عمده مسئولین برنامه یاد شده در انصراف موقت از عمل جداسازی بوده است.

این اطلاعیه اضافه می کند دوقلوها در بازگشت کاملا تحت حمایت برنامه حمایت از خانواده های بی سرپرست وابسته به سازمان شاهنشاهی خدمات اجتماعی خواهند بود و از طریق مجله جوانان از خانواده هایی که حاضرند از آنها نگهداری و به فرزند خواندگی بپذیرند  دعوت می‌شود آمادگی خود را به دفتر مجله جوانان اعلام نمایند که آنها خارج از شرایط بیمارستانی و بصورت عادی و با استفاده از مواهب کانون گرم خانواده ایرانی زندگی کنند.

IMG_20240710_071627_997

در پایان این اطلاعیه، مجله جوانان و برنامه حمایت از خانواده های بی سرپرست از گروه پزشکی و کلیه کارکنان بیمارستان دانشکده پزشکی آلمان و همچنین اکیپ اعزامی ایران به سرپرستی دکتر صفائیان و از مطبوعات کشور و طبقات مختلف مردم که به نوعی در این امر مهم و انسانی دوقلوها را یاری دادند سپاسگزاری کرده است.

امروز خبرنگاران ما کسب اطلاع کردند که به احتمال یقین دوقلوها به وطن مراجعت می نمایند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر