کد خبر: 191872
A
۴۰ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از جلسه با روسای قوا برای پاسخ به دشمنی های فرانسه

هاشمی رفسنجانی ۴۰ سال پیش در خاطرات روز چهارشنبه، ۱۳ تیر ۱۳۶۳، بحران خلیج فارس در زمان جنگ و حرکت به سوی آتش‌بس را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از جلسه با روسای قوا برای پاسخ به دشمنی های فرانسه

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۴۰ سال پیش در خاطرات روز چهارشنبه، ۱۳ تیر ۱۳۶۳، بحران خلیج فارس در زمان جنگ و حرکت به سوی آتش‌بس را روایت کرده است.

پیش از ظهر در منزل مشغول مطالعه و یادداشت و نوشتن خطبه عربی نماز جمعه بودم. احمدآقا هم آمد و در مورد جنگ و... صحبت کردیم. بچه‌ها در حیاط منزل مسابقه تیراندازی با تفنگ بادی را داشتند. من و احمد آقا در این مسابقه شرکت کردیم. 

عصر هیات رییسه مجلس جلسه داشت بیشتر بحث درباره حقوق و مزایای نمایندگان دوره جدید بود تقریبا همان وضع سابق تثبیت شد. 

مهندس ابوالقاسم آشوری مسئول دفتر فنی مجلس توضیحاتی درباره طرح‌های ساختمان تالار پارلمان جدید داد که از سال ۱۳۳۶ در دست رژیم گذشته بوده و بالاخره قرار شده است طرح به مسابقه گذاشته شود. 

شب روسای سه قوه در مجلس میهمان من بودند درباره انتخاب سه وزیر کابینه اطلاعات، مسکن و دادگستری توافق شد. درباره کیفیت عمل در مقابل فرانسه - به خاطر دشمنی‌هایش- در یک مورد توافق شد. برای اقدام وسیع جهت ساختن مسکن از طریق تاسیس کارخانه‌های ساخت قطعات پیش ساخته با امکانات بنیاد مستضعفان تصمیم‌گیری شد. قرار شد من پیگیری کنم. در مورد مسائل جنگ و بحران خلیج فارس و زدن کشتی‌ها و حرکت به سوی آتش‌بس در خلیج فارس هم بحث شد. 

شب را در مجلس خوابیدم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر