کد خبر: 191612
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۵۴؛

بازار یخ داغ و قیمتش گران شد!

صفحه اول روزنامه ۳۶ صفحه ای اطلاعات روز پنجشنبه ۱۲ تیر سال ۱۳۵۴ پیش روی شماست. تیتر یک امروز روزنامه اختصاص دارد به اعلام شرایط جدید ارتقاء گروه کارمندان که پس از هر نوبت ارزشیابی سالانه امکان ارتقاء گروه کارمند مورد بررسی قرار می گیرد‌ و داشتن معلومات کافی برای انجام وظایف شغل جدید، یکی از عوامل مهم ارتقاء گروه کارمندان است. گویا لایحه اصلاح تشکیلات دادگستری هم آماده شده که ضوابط ترفیع، استخدام و ماموریت قضات تغییر می کند‌. همچنین با تشکیل واحد مراقبت و تخریب در وزارت کشاورزی، از تفکیک اراضی مزروعی جلوگیری می‌شود و تبدیل اراضی زراعتی به ساختمانی هم ممنوع شد.

بازار یخ داغ و قیمتش گران شد!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه اول روزنامه ۳۶ صفحه ای اطلاعات روز پنجشنبه ۱۲ تیر سال ۱۳۵۴ پیش روی شماست. تیتر یک امروز روزنامه اختصاص دارد به اعلام شرایط جدید ارتقاء گروه کارمندان که پس از هر نوبت ارزشیابی سالانه امکان ارتقاء گروه کارمند مورد بررسی قرار می گیرد‌ و داشتن معلومات کافی برای انجام وظایف شغل جدید، یکی از عوامل مهم ارتقاء گروه کارمندان است. گویا لایحه اصلاح تشکیلات دادگستری هم آماده شده که ضوابط ترفیع، استخدام و ماموریت قضات تغییر می کند‌. همچنین با تشکیل واحد مراقبت و تخریب در وزارت کشاورزی، از تفکیک اراضی مزروعی جلوگیری می‌شود و تبدیل اراضی زراعتی به ساختمانی هم ممنوع شد. نتایج امتحان عمومی دانشگاه‌ها هم از فردا برای داوطلبان ارسال می‌شود.

از جنگ داخلی لبنان هم خبر اینکه تانکهای ارتش در خیابان‌های بیروت به قدرت نمائی پرداختند و از مکه و مدینه خبر می رسد که دلالها، کرایه خانه ها را در این شهر افزایش داده اند و الکساندر سولژنیتسن نویسنده تبعیدی شوروی از دوستی غرب با شوروی شدیدا انتقاد کرده است. خبر آخر هم اینکه آمریکا برای جنگ در کره ماه آماده می شود که وزارت دفاع آمریکا پیش بینی کرده در آینده جنگهای بزرگ در مناطق خالی از سکنه قطب جنوب و کره ماه روی می دهد.

اما سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان بان تاریخ" اختصاص دارد به گران شدن قیمت یخ و بازار داغ آن، که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

کارخانجات یخ سازی تهران با توجه به گرمی هوا قیمت یخ را افزایش دادند.

در تهران چندین کارخانه یخ سازی وجود دارد که در تمام فصول سال اقدام به تولید یخ برای رستوران‌ها و هتلها می کنند در حالیکه با تمام ظرفیت در فصل تابستان تولید می کنند معهذا بسیاری از خریداران یخ موفق به خرید نمی شوند و اگر هم موفق بشوند نزدیک به سه برابر قیمت بایستی برای هر قالب یخ بپردازند.

IMG_20240702_075628_772

یخ تا چند روز قبل هر قالب ۲۸ ریال تحویل مصرف کننده می شد ولی ظرف دو روز گذشته که مصرف یخ افزایش یافته، هر قالب یخ به بهای هفتاد ریال بدست مصرف کنندگان که صاحبان کافه رستوران‌ها و هتلها می باشند می رسد.

IMG_20240702_075628_865

خبرنگار ما گزارش می‌دهد با داغ شدن بازار یخ، بسیاری از فروشندگان قالبهای یخ را فقط به مشتریانی عرضه می کنند که حاضر به پرداخت برای هر قالب یخ هفتاد ریال می باشند و در این میان‌ نهایت صرفه جویی در مصرف یخ در رستوران‌ها بعمل می آید.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر