کد خبر: 191414
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۰ تیر ۱۳۵۴؛

آبجو، کمیاب و گران شد

۲۰۰کشته و ۶۰۰ زخمی در جنگ های خیابانی بیروت که باعث تعطیلی کلیه مغازه ها شده و ارتباط لبنان را با خارج قطع کرده و سبب شده هزاران نفر از مردم بیروت به کوهستانها فرار کنند‌، تیتر یک روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات روز سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۵۴ است. این روزنامه با چاپ عکسی، از سفر امیر فهد بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان به ایران خبر داده که قرار است درباره مسائل مهمی منجمله نفت و امنیت خلیج فارس مذاکره کنند. اطلاعات از آزادسازی واردات قماش نخی و الیاف برای مقابله با گرانی و کمبود کالای داخلی نوشته و از افزایش قیمت اتومبیل شورولت تا ۱۲ هزار تومان خبر داده است. تصویر دیگر صفحه اول روزنامه به محمدعلی کلی اختصاص دارد که حریف بعدی خود را جو فریزر خوانده است

آبجو، کمیاب و گران شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ۲۰۰کشته و ۶۰۰ زخمی در جنگ های خیابانی بیروت که باعث تعطیلی کلیه مغازه ها شده و ارتباط لبنان را با خارج قطع کرده و سبب شده هزاران نفر از مردم بیروت به کوهستانها فرار کنند‌، تیتر یک روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات روز سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۵۴ است.

این روزنامه با چاپ عکسی، از سفر امیر فهد بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان به ایران خبر داده که قرار است درباره مسائل مهمی منجمله نفت و امنیت خلیج فارس مذاکره کنند. اطلاعات از آزادسازی واردات قماش نخی و الیاف برای مقابله با گرانی و کمبود کالای داخلی نوشته و از افزایش قیمت اتومبیل شورولت تا ۱۲ هزار تومان خبر داده است. تصویر دیگر صفحه اول روزنامه به محمدعلی کلی اختصاص دارد که حریف بعدی خود را جو فریزر خوانده است. 

اما گران و کمیاب شدن آبجو در تهران یکی از خبرهای جالب صفحات داخلی روزنامه طلاعات امروز است که در ادامه متن کامل خبر فوق را ملاحظه می فرمایید؛

photo_2024-06-30_18-27-59

افزایش گرمای تهران مصرف نوشابه های غیر الکلی و آبجو را افزایش داد بطوریکه اغلب فروشگاه‌ها و کافه رستوران‌ها در ساعات آخر دچار کمبود می‌شوند. 

کمبود آبجو بیش از مشروبات غیر الکلی  است و با این که کارخانجات تولید آبجو با حداکثر ظرفیت کار می کنند معهذا قادر به تامین آبجو مورد نیاز مصرف تهران و شهرستان‌ها نیستند. 

خبرنگار ما گزارش داد که دلیل کاهش عرضه آبجو مربوط به نیمه تعطیل بودن کارخانه آبجو شمس است که گفته می‌شود بعلت نقض فنی فاضلاب این کارخانه، تولید آن کاهش محسوس دارد. کارخانه شمس به تنهایی ۵۰ درصد تولید آبجو کشور را تامین و با عرضه روزانه ۳۰۰ هزار بطری، سهم عمده مصرف را تامین می کند. 

 

سایر کارخانجات نظیر آبجوی اسکول، روزانه ۱۵۰ هزار، آرگو ۷۰ هزار و استار ۲۰ هزار تولید دارند که با اضافه تولید ۳۰۰ هزار بطری آبجوی مجیدیه بطور متوسط روزانه قریب ۵۴۰ هزار تولید و عرضه می گردد.

بازار مصرف کنندگان

مصرف کنندگان جز در رستوران‌های لوکس و پاره ای از مغازه ها، در سایر جاها با کمبود آبجو مواجه هستند و این کمبود خودبخود قیمت آبجو را بصورت مصنوعی افزایش داده است. 

photo_2024-06-30_18-28-36

در حال حاضر بسیاری از فروشگاه‌های سرپایی، قیمت آبجو را تا دو برابر قیمت واقعی افزایش داده اند و بابت یک‌ بطری آبجو حدود ۴۰ ریال از مصرف کننده دریافت می کنند.  این قیمت‌ها در رستوران‌ها سیر صعودی بیشتری دارد در حالیکه قیمت انواع آبجو پس از افزایش قیمت اخیر در بطری های کوچک اسکول - توربورگ هر بطری ۱۶ ریال و بطری بزرگ تحویل از کارخانه هر بطری ۲۰ ریال تعیین شده است. 

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر