کد خبر: 191060
A
۴۳ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از شهادت سیدمحمد بهشتی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۴۳ سال پیش در خاطرات روز یکشنبه ۷ تیر ۱۳۶۰، شهادت سیدمحمد بهشتی را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از شهادت سیدمحمد بهشتی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۴۳ سال پیش در خاطرات روز یکشنبه ۷ تیر ۱۳۶۰، شهادت سیدمحمد بهشتی را روایت کرده است.

اول وقت دو روز خاطرات را نوشتم و ساعت شش و نیم به بیمارستان قلب رفتم حال آقای خامنه ای رضایتبخش بود من را شناختند کمی راحت شدم.

شب با احمد آقا خمینی در منزل قرار داشتیم به منزل آمدم آقای موسوی خوئینی‌ها هم آمد درباره ریاست جمهوری بحث کردیم. از دفتر امام آقای صانعی تلفن کرد و خبر داد که در دفتر حزب جمهوری اسلامی بمبی منفجر شده و عده ای شهید شده‌اند وحشت کردیم جلسه مشترک نمایندگان و مسئولان اجرایی حزب بود. در تلفن‌های بعدی اطلاع رسید که بمب در همان سالن در حال سخنرانی آقای بهشتی منفجر شده در حالیکه نزدیک به یکصد نفر از افراد موثر مملکت حضور داشته‌اند و ساختمان ویران شده وهمگی زیر آوار رفته اند و مشغول بیرون آوردن شهدا و مجروحان هستند. 

با تلفن‌ها، خبرها در شهر منتشر شد تا ساعت دو بعد از نصف شب بیدار ماندم و مرتبا خبر می گرفتم خبرها وحشتناک بود و حاکی از شهادت ده‌ها نفر و بالاخره خبر شهادت آقای دکتر بهشتی کمرم را شکست. گرچه خبرهای ضد و نقیض روزنه‌ای برای امید باز می گذاشت. فقط چند لحظه‌ای خوابیدم. 

فاطی تا صبح بیدار بود و جواب تلفن می‌داد و گریه می‌کرد. عفت هم کم خوابید. طلوع فجر نماز صبح را خواندم و برای تصمیم‌گیری درباره بحران موجود به نخست وزیری رفتم آقایان رجایی، مهدوی، باهنر، موسوی اردبیلی و بهزاد نبوی هم بودند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر