کد خبر: 191008
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۷ تیر ۱۳۵۷؛

ظرفیت نیروگاه‌های اتمی ایران به ۹ هزار مگاوات رسید

حضور رؤسای دانشگاه‌های جهان در تهران و دیدار محمدرضا پهلوی و فرح با آنها، خبر صفحه اول روزنامه اطلاعات۷تیر ۱۳۵۷ است. به صفحه سوم‌ روزنامه می رویم به خبری با موضوع به ۹ هزار مگاوات رسیدن ظرفیت نیروگاه‌های اتمی ایران برمی خوریم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛ نیروگاه‌های اتمی تولید برق ۵، ۶، ۷ و ۸ ایران بوسیله هوا خنک خواهد شد و نیازی به مصرف آب برای خنک کردن دستگاه‌های تولید انرژی نخواهد بود.

ظرفیت نیروگاه‌های اتمی ایران به ۹ هزار مگاوات رسید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فاش شدن اسرار کودتای خونین در یمن جنوبی که طی آن نیروی هوایی، چریک‌های حزب و مستشاران نظامی کوبایی کاخ سالم ربیع را با خاک یکسان کرد و تصویری از این رخداد، تیتر اول امروز چهارشنبه ۷ تیر سال ۱۳۵۷ روزنامه ۳۲ صفحه ای اطلاعات است.

IMG_20240627_073542_123

اطلاعات در شماره امروز خود در ۶ صفحه اسامی ۴ هزار زائر ایرانی که به حج خواهند رفت را چاپ کرده و از اعلام اسامی قبولشدگان کنکور دانشگاه‌ها از ۱۰ تا ۲۰ مرداد خبر داده است.

امروز مرده ها روی دست تهرانی ها ماندند! این تیتر هم مربوط می‌شود به قطع شدن تلفن‌های سازمان بهشت زهرا که هیچکس نتوانست برای درخواست آمبولانس و حمل جنازه تماس بگیرد.

حضور رؤسای دانشگاه‌های جهان در تهران و دیدار محمدرضا پهلوی و فرح با آنها، خبر تصویری دیگر صفحه اول این جریده عصرگاهی است.

به صفحه سوم‌ روزنامه می رویم به خبری با موضوع  به ۹ هزار مگاوات رسیدن ظرفیت نیروگاه‌های اتمی ایران برمی خوریم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

نیروگاه‌های اتمی تولید برق ۵، ۶، ۷ و ۸ ایران بوسیله هوا خنک خواهد شد و نیازی به مصرف آب برای خنک کردن دستگاه‌های تولید انرژی نخواهد بود.

نیروگاه‌های اتمی برق که برای خنک کردن آنها از آب استفاده می شود به آب زیادی نیاز دارند و چون ۴ نیروگاه مذکور در مناطق مرکزی ایران نصب خواهد شد و در این مناطق آب فراوان وجود ندارد سعی شده است در طراحی رآکتورها از نوع رآکتور خنک شونده با هوا استفاده شود.

نیروگاه‌ها ۵ و ۶ در اصفهان و نیروگاه‌های ۷ و ۸ در ساوه نصب خواهد شد. نیروگاه‌های شماره یک و دو در بوشهر در دست ساختمان است که ظرفیت هر یک از آنها ۱۲۰۰ مگاوات است. این دو نیروگاه با همکاری آلمان ساخته می‌شود‌. کارهای ساختمانی نیروگاه‌های ۳ و ۴ در اهواز نیز شروع شده است. ظرفیت هر یک از این دو نیروگاه ۹۰۰ مگاوات است و با همکاری فرانسه ساخته خواهد شد.

از سال ۱۹۸۰ میلادی(۱۳۶۰ شمسی) هر سال یک رآکتور در ایران به کار خواهد افتاد و مجموع تولید ۸ رآکتور اتمی که ایران تاکنون قراردادهای آنرا با آلمان و فرانسه بسته است ۹ هزار مگاوات می باشد.

IMG_20240627_073542_923

ایران تاکنون دو رآکتور از فرانسه و ۶ رآکتور از آلمان خریده است. ایران در نظر دارد جمعا حدود ۲۳ هزار مگاوات برق اتمی در سالهای آینده تولید کند و به همین جهت هم اکنون مذاکراتی را برای خرید نیروگاه‌های اتمی دیگر با آمریکا و فرانسه و کانادا دنبال می کند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر