کد خبر: 190687
A
۳۵ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از ادغام وزارت سپاه و دفاع

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۳۵ سال پیش در خاطرات روز یکشنبه، ۴ تیر ۱۳۶۸، تصمیم آیت‌آلله خامنه‌ای مبنی بر ادغام وزارت سپاه و وزارت دفاع را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از ادغام وزارت سپاه و دفاع

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۳۵ سال پیش در خاطرات روز یکشنبه، ۴ تیر ۱۳۶۸، تصمیم آیت‌آلله خامنه‌ای مبنی بر ادغام وزارت سپاه و وزارت دفاع را روایت کرده است.

تا ساعت هفت و نیم صبح در دفترم کار کردم. 

گزارش‌ها نشان می‌دهد حساسیت شدیدی در محافل غربی روی سفر من به شوروی وجود دارد و همه رسانه‌ها در این موضوع خبر و تحلیل دارند. به ظاهر به نفع ایران تمام شده است قبل از شروع جلسه گزارش مختصری از آثار مثبت سفرم را به نمایندگان شرح دادم. 

تا ساعت ده و نیم در جلسه ماندم طرح بیمه همگانی رد شد اگر تصویب می‌شد به خاطر مالیات سنگینی که به همراه داشت آثار سوء اقتصادی داشتیم. 

باز کمردرد شدید دارم دکتر حسین جزایری، دکتر سیدعلی موسوی و دکتر صالح گنجویان آمدند معاینه کردند آن‌ها احتمال دیسک را خفیف می‌دانند‌ ولی برای اطمینان قرار شد عکس‌برداری کنند. 

عصر به جلسه شورای بازنگری قانون اساسی رفتم چند اصل از تمرکز قوه مجریه تصویب شد. در تنفس شرحی از سفر دادم. 

شب با آیت‌الله خامنه‌ای جلسه داشتم که تا ساعت ده و نیم طول کشید. درباره نیروهای مسلح مذاکره و قرار شد دو وزارت سپاه و دفاع ادغام‌ شوند. تصمیمات دیگری نیز اتخاذ نمودیم درباره انتخابات ریاست جمهوری و مسائل اقتصادی و سیاست آینده و بهره‌گیری بیشتر از سفر به شوروی مذاکره شد. 

تیمسار مصطفی ترابی رییس سازمان حفاظت و اطلاعات ارتش اطلاع داد که آمریکا توسط یک نظامی بازنشسته به مهندس اکبر ترکان رییس سازمان صنایع دفاع اطلاع داده که حاضر است نیازهای تسلیحاتی ما را بدهد. اگر درست باشد برای منصرف کردن ما از خرید سلاح از شوروی است. گفتیم  اگر راست می‌گویند اموال و اجناس مسدود شده ما را بدون قید و شرط آزاد کنند. 

به مجلس رفتم با خوردن قرص مسکن خوابیدم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر